|
|
|
|---|---|
| Som rubriken. Skulle det fungera att sätta dit en biltema sportkatt på en 750? Eller är det bara snålt? De ska klara upp till 4 liter så det borde ju räcka till ena sidan. Misstänker katt problem för att denär orkeslös och skramlar lite om katten när man slår på den. Tacksam för andra förslag. /Mattias | |
|
Jag hade nog provat i alla fall. Du har ju ca 2,5 liter per pipa ut så katten har ju överkapacitet. Jag har 2,2 liter per pipa och jag hade definitivt provat. Nu funkar ju mina en stund till hoppas jag. Vore kul att se avgasvärden med dessa kattar och se vad dom går för. |
|
| jo jag tänkte också testa men blev nu osöker. Plockade ner avgassystemet nyss och provstartade för se om det blivit nån skillnad men icke, lika trött på gasen fortfarande så det kanske inte är katten iallafall. Fast det skramlar ju om den när man slår på den lite lätt. /Mattias | |
|
Efter ett katakysatorhaveri på min 540 där allt innehåll lossnade och proppade igen bakre ljuddämpare (mindre kul) så köpte jag 2 st kattar ( största modellen) från Biltema och monterade efter lite pyssel och det fungerar utmärkt. Bilen gick igenom besiktning utan minsta problem och bilen går utmrkt Vet dock inte exakta avgasvärden i skrivande stund... /Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.