|
|
|
|---|---|
|
Jag fick båda skyltarna med registreringsnummer stulna i början av maj. Har polisanmält och fått kopia på anmälan. Ni som har varit med om detta, vilka problem har ni fått? Falskt anklagad för bensinstöld, felparkering, fortkörning, rån, fiffel med export/import av bil??? Kollar t.ex. parkeringsbolagen att bilmodell och färg stämmer med bilregistret? Jag tror inte de var ute efter skattemärket eftersom de stal båda skyltarna, och skattemärken upphör. | |
|
Någon som vill åka in och ut ur Stockholm på din bekostnad? Du borde inte få några problem med tanke på att du anmälde stölden direkt. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Jag kom just på att det är en fördel att de stal den äldre typen av skylt. På min bil sitter nu EU-skyltar, så det går ju att skilja bilarna åt även om de skulle vara lika varandra till utseendet. Skillnaden kommer att synas på bilder från fartkameror och bensinmackar, men det blir ju värre i de fall typ av skylt inte är dokumenterat. | |
|
Jag fick mina stulna. Fick sedan en påminnelse om en felparkeringsböter två veckor senare Men tiden för denna förseelse var på minuten samma som stog på poilisanmälan då jag bevisligen var på polisstationen med bilen så den var inte svårt att få avskriven I övrigt fick jag aldrig några problem med stölden I och med att skyltarna är stöldanmälda blir parkeringsböter, trängselskatt automatiskt avskrivna första året läste jag någonstans men jag är inte helt säker Någon annan som mer om detta ? |
|
| I Malmö förekommer rätt ofta bensinstölder, dvs tjuvtankningar, där bilar med falska skyltar tankar utan att betala för sig. Men som sagts tidigare drabbar detta inte dig så länge du polisanmält stölden i god tid. | |
|
"I och med att skyltarna är stöldanmälda blir parkeringsböter, trängselskatt automatiskt avskrivna första året läste jag någonstans men jag är inte helt säker" Låter märkligt... Då skulle säkert många anmäla skyltarna stulna och sedan parkera hur som helst, "tanka gratis" och blåsa förbi varenda vägtull... MVH Christofer |
|
| En kompis här i stockholm blev av med sina skyltar, Efter ett tag rasade det in pböter samt biltullar. Han har varit tvungen att kontakta parkeringsbolagen och transportsyrelsen vid varje tillfälle ca 20-40 gånger sen ledsnade han och sålde bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.