|
|
|
|---|---|
|
har en bmw 540 touring som skakar som bara den ibland... o ibland nästan inget vid inbromsning. nytt o bytt e; bromsar skivor stab stag bakre länkarm i framvagn bussningar styrstag har även kollat upp fälgarna o dom e okej! vad kan det annars vara för fel??? help please....... | |
|
Jag hade däck som var lite orunda på min 525, detta gav vibrationer ibland vid inbromsning. När jag satte på nya däck nu i vår så är dessa vibrationer helt borta. |
|
| nä tyvärr e d inte det problemet, sitter helt nya däck på runt om. | |
| Kan vara kärvande ok, felaktiga hjulvinklar(?), fortfarande orunda hjul. Vilka bussningar är bytta? Alla? Har du ryckt i hjulen och bänt i armarna när du haft den hissad? | |
| Främre länkarmar?, min vibrerade vid inbromsning men mindre eller ingenting vid hårdare broms. bytt dem igår, inga problem efter det. | |
|
tackar så mycket för hjälpen, ska kolla upp främre länkarmarna oxå. har bänt o vridit när den varit hissad, o bytt det som varit glappt. |
|
|
Tjena. Samma visa här, ska beställa dom främre länkarmarna idag och byta. Ska tillägga att den vibrerar som mest när man bromsar i lägre farter så som 20-50 km/h |
|
|
har hittat felet nu, märkte det när jag skulle sätta dit hjulen igen, det är gäng paj på navet hö fram, så däcket sitter bara med 3 bultar o dom sitter bara med 3-4gängor.... så byte av navet för min del iaf då. |
|
|
Samma problem här.. Vibrationerna försvinner när man byter bromsskivor men kommer smygande efter 200-400 mil, lagom till klossarna slitit in sig(?). Bromsoken kärvar inte och har även bytt hjullager (nav), mufc-: Löste de främre länkarmarna ditt problem?? //Micke |
|
|
falsterbo: Det vibrerar mest under mellan 70-40. Det finns vibrationer i högre hastighet också men det "slår" mest i ratten mellan 70-40. //Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.