|
|
|
|---|---|
|
nån som vet vars säkringen till larmet på bmw 740 går så man kan dra ut för den startar larmet hela tiden :S står på tyska på säkringsboxen så fattar inget | |
|
Vad jag vet så är det inte bara att dra ur en säkring.. läst massor om detta på forumet här och det verkar vara en bra ide att antingen klippa tutan (var den nu sitter) eller sätta svitch på minuspolen så du kan stänga strömmen manuellt... kräver väl iofs. att man alltid parkerar i typ låst garage eller nått :o) Skulle vara kul att läsa om en bättre lösning. Har lite samma problem när jag har dåligt batterispänning i min 740, så batteriet skulle ev. vara lösningen "... tygsäten e för veganer :o) " |
|
|
Glömde ju att skriva klart.. nästan alltid dåligt laddat batteri som är upphovet till att larmet går.. okontrollerat. "... tygsäten e för veganer :o) " |
|
|
Kör in till BMW och få felminnet av läst (ca 300kr) för då får du svart på vitt vad som löser ut larmet. Hade en 740iA -95:a som larmet startade i tid och otid. Felminnet larmade om att glas sensor vänster sidoruta bak. Verkstaden byglade kontakten (+ 300kr) så att den skulle sluta indikera men 1 timme senare så satte skitet igång igen. Läste av minnet igen och samma fel var kvar, bytte EWS enheten (+3500kr) och det var tyst. Men om man vill låsa bilen utan att aktivera larmet så kan man göra följande. Stänga alla dörrar utom höger framdörr tryck på låsknappen vid växelspaken. Stäng dörren och nu är bilen låst men inte larmad. OBS glöm inte nycklen i tändningslåset bara. mvh F1 |
|
|
Tack F1 för det enkla bra förslaget med centrallåsknappen och höger framdörr. Har nu i 3 dagar haft larmproblemet på min gamla (men fina) -95:a, efter allt mellan 5 min till någon timma så börjar larmet beepa och det har varit förjävligt jobbigt nattetid med flera irriterade grannar. Testade först ett annat förslag med att efter låsning och aktivering av larm med nyckeln, sedan trycka en gång till på den i 10 sek. Detta funkade ej. Testade sedan att kontrollera och rucka på motorhuvskontakten, men inte fan hjälpte det heller. Ditt öppna-dörren förslag har räddat situationen ;-) Nästa steg hade varit det mindre roliga, nämligen att koppla bort batteriet varje gång jag lämnar bilen.. Stort tack igen till F1 i synnerhet och till detta suveräna forum i allmänhet. ;-) B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.