|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver byta bakre ljuddämparen på min 540. Skulle det fungera med vilken ljuddämpare som helst anpassad för 5-serien, E39? Vad blir det för skillnad? Eller måste det vara den speciella för 540? Mvh Peter | |
|
Kolla på realoem för o va 100% säker men jag har iaf samma system på 528:an som de är på 540 och har för mig att de från 523:an ser lika dant ut. Beemer 4 Life! |
|
|
Sysemet i sig ser lika ut men den bakra "burken" skiljer sig. Har det betydelse? Flöde? Ljud? Är det någon som vet? MVh Peter |
|
|
jadu.. förstår inte riktigt ditt problem Sainio? mät där ljuddämparen sitter o ta måtten på hur stor som max får plats? är det fullflödesdämpare du är ute efter så kör man inte på original delar, då är det eftermarknadssystem som "Simons" exempelvis, dvs det går ett rör rakt genom istället för att det rundar av. ju större dämpare du köper ju mer dämpar den i regel. ju högre tum du har på rören ju större måste dämparna vara i jämförelse med mindre. |
|
|
Jo, problemet är att originaldämparen som nu sitter där är full med det som en gång fanns i katalysatorn. Det finns idag inget flöde alls så vi har kapat röret framför ljuddämparen för att bilen ska gå att köra med. Men det bullrar lite väl mycket. Skulle inte ha något emot lite mer v8-ljud än original ger därför undrar jag om man kan montera ljuddämpare från t.ex en 528 och kanske få lite annat ljud? /Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.