|
|
|
|---|---|
|
Jag har samma "problem" med AC på både E32 och e31. Ingen kyler, men i "ofungerande" skick så blåser defrostern konstant varmluft på båda bilarna. Oavsett hur man ställer in. Hänger detta ihop med att det inte finns kylvätska i systemet eller är det något mekaniskt fel? Lite underligt tycker jag att båda bilarna har samma fel!? Mvh Peter | |
|
värmeventilerna som sitter mot torpedväggen på vänster sidan under ett svart lock har troligen hängt sig. Har man tur kan det gå att öppna och ventilen och lea upp dom annars så blir det att byta vilket kan kanske vara det bästa (nytt är nytt). Arbetet tar ca 30 min för ett byte. /Per |
|
|
Som Per säger, värmeventilerna kan ge sig med åren. Det kanske kan hjälpa att tappa ur kylarvätskan, spola rent och fylla på med fräsch kylarvätska för det bildas avlagringar i systemet med åren. Inte för inte det rekommenderas byte av kylarvätska enligt servicebokens intervaller. Glykol är färskvara. Mvh Asken |
|
|
Behöver nog byta på min. Är det någon som har erfarenheter av Schmiedmann (Länk ? Dom är drygt 600 kr billigare än min lokala BMW handlare på en vattenventil till 850:n. |
|
|
[Edit] Glömde att söka i forumet först. Hittade givetvis en del svar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.