|
|
|
|---|---|
|
Tja! Köpte mej en BMW 328i -00 för någon månad sen och var väldigt nöjd med den, men efter ett tag så började det klånka/smälla ifrån bakvagnen när jag växlade. Inte när jag kopplar, utan just när jag växlar så smäller det till. Värst är det mellan 1an, 2an och 3ans växel. Och det blir värre och värre låter det som. Börjar bli riktigt orolig nu att de är nått som kommer å rasa. Nån som har en aning va de kan vara?? Tacksam för alla svar! Mvh Fredrik | |
|
Kan vara diffrentialen/klumpen bak som glappar/slår eller raminfästningarna. I mitt fall var var både orsak till klonkande. Hissa upp bilen, lägg ur växeln och vrid på kardanaxeln för att känna om det är glapp. Ang. raminfästningarna finns en tråd startad av mig. |
|
| Har varit med om exakt samma sak, i mitt fall var det bulten på ovansidan klumpen i "fästet" som gått av. Klumpen låg då och slog mot fästet. Lätt åtgärdat. | |
|
nr 5 eller 6 hade någon dragit åt/efterspänt med rörtång och fått väck problemet. kan vara värt att se efter? Länk BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.