|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Tänkte höja upp min e39 touring idag med nya fjädrar och även byta stötdämparna runt om. Jag gav mig på bak först eftersom det verkade jobbigast. Det verkade inte bara jobbigaste, utan omöjligt då jag vägrade göra som Haynes-boken föreslog. Är det verkligen det lättaste sättet, att demontera hela avgassystemet och släppa ner bakvagnen på marken för att byta två små fjädrar? Det verkar inte riktigt klokt! Det finns inte en sportmössa att få in några fjäderspännare i allafall. Sökte i forumet och googlade lite men hittade ingen bra plan att sätta i verket i morgon. Eftersom jag vägrade haynesa mig med bakvagnen idag så bytte jag fram istället som var lätt som en pannkaka. Men det jag inte gjorde idag har jag kvar att göra imorgon :( Någon som har fungerande råd att dela med sig av som inte inkluderar att demontera hela bilen? Mvh P | |
| ja du måste ta bort lite inne i bilen först sen skruvar du loss benet upptill inne och sedan släpper du en länkarm bak för att få lite mer spelrum och sen tar du bara ner benet och byter. | |
|
Benet och benet. Förstod jag saken rätt så har väl sedanen ben, men touringen har i allafall separata fjädrar och stötdämpare. Märkte att stötdämparna inte är några problem att byta efter jag slaktade inredningen i bak, men jag sket i det till jag fått en bra plan att plocka ur fjädern i det trånga tornet som sitter strax före stötdämparen. Vad jag har hört så är det ingen idé att ställa sig och hoppa på länkarmen pga drivaxlar och packboxar. Och som jag läste i en annan post så var det någon som rekomenderat spännband, men det vågar jag inte, och tror iförsig inte heller på :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.