AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
438

BMW CS (Sthlm) bara för viss typ av bilar?

Besökte Brostugan vid premiärfika för BMW klubben Sthlm. En sak som jag reagerade på var att efteråt, nu när man kan se bilder på nätet så visas INTE en enda "normal" bil. Såg flera på parkeringen inklusive min egen E39. Vet att den inte är "special" men anser inte heller att BMW klubben skall vara för den typen av BMW ägare. (Fotografen har ju förvisso garderat sig med att säga att det kommer fler bilder)

Tråkigt att man skall behöva äga en hottat si eller hottad så för att platsa i deras "inneklubb" (Fanns dock en ny M3 på bilderna) Det är lite snobberi tycker jag. Min FYJ (finns i galleriet)och jag kan fika med andra kompisar (de övriga med E39 kanske), kanske på Gröna Stugan istället så kan de behålla sin klubb för sig själva ute vid Brostugan.

Ha en fin ...

(Meningslöst inlägg egentligen...men va fan, måste få klaga på nåt)

T
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Bilderna reflekterar nog den som tog bildernas intresse kanske?

Såg iaf en helt normal bil där. (Vit E30)
Paap Reeder
Hej T!
Känner inte att jag riktigt kan dela Din uppfattning i frågan. Kikade på bilderna nyss och jag uppfattar väl det hela "som spridda skurar". T o m häcken på min gamla E 28 skymtar fram. Likväl kan säkert fler bilder tas. Vet inte hur mycket knök det sedan är att lägga ut dem.
Lägg Ditt inlägg även på BMW CS Gästbok så kommer Dina synpunkter säkert till tals.
MVH /// Paap Reeder
Paap Reeder
Hej T!
Glömde skriva mitt klubbnummer: 209.
MVH /// Paap Reeder
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Det är ju så att de bilder som kommer in är de som publiceras, klubben betalar ingen fotograf för att ta bilder på träffarna. Jag har samma problem när jag själv fotograferar på träffarna, bilder blir lätt ett tvärsnitt av mina egna preferenser och därmed inte sagt att de representerar allas åsikter.

Jag försöker dock få med "alla" på bild, men det är inte enkelt alltid. Det enklaste är om du själv tar med en kamera och tar foto på det du vill se på hemsidan/tidningen och sedan skickar det till vederbörande, jag kan garantera att de blir glada över bilderna.

Johan
BMWCS #3272
Sektionsordförande
BMW CS Syd
Trevligt att så många tycker till... *ler*

Synd bara att de så ofta, säger inte alltid, missar de nyare modellerna vid sådanan kollage.

Ha en fin ... och framförallt semester

T
Mi
542
Micke R
328i -98
- T.
Nu verkar ju du i och för sig ha glimten i ögat ;-) så med andra ord kanske du inte menar så mycket med det men ändå, jag är benägen att hålla med föregående...

Om du upplever snobberi så undrar jag om du träffade rätt gäng? Min uppfattning är att det är en störtskön blandning pretentionslösa männsikor.

Jag har för övrigt det motsatta dilemmat. Min bil är inte orginal utan tweakad lite och jag kör som ett svin på banträffarna men den är aldrig med på bild i alla fall... (snyft ;-)....

Mitt medlemsnummer: 3897

Stort tack till er som plåtar och sedan lägger ner stort jobb på att redigera och lägga ut på nätet.

Mvh / Micke R
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Du får hojta till om du skall till Ring Knutstorp i Augusti, jag ordnar så att du kommer med på bild ;)
Mi
542
Micke R
328i -98
- Johan.
Tack men tyvärr kan jag inte komma dit. Jag är dock med på Gelleråsen nästa helg samt Kinnekulle X2 i september.
Inte heller hinner jag åka till Nordslingan med hela gänget....

Jag var dock med på Knutstorp i april. Så om du har en bild på en sent bromsande silverfärgad E46:a är det förhoppningsvis jag! ;-)

- "Bromspunkt? Nja, vi kliver på hejdaren i höjd med killen i Svart kåpa och en lie i handen!"

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
Försöker glimta... med ögonen också alltså...

Klart det är roligt att det finns så otroligt många snygga "fixade" bilar och utöver det så skall man ju inte glömma alla de lite äldre bilarna. Ofta i otroligt läckert skick och jag är avundsjuk på alla som kan ta sig den tiden det tar att hålla dessa i det skicket. Men påminner ändock om att det finns vanliga E46 och E39:or också. För min del så är det okej, men det finns kanske andra som inte har lika mycket glimt som jag och de känner sig kanske utanför när deras "vanliga" bilar "aldrig" är med på bilder....

Lägger också till att jag träffade en del sköna gubbar på fikat...

Ha en fin...

T
oj, glömt som de andra... Mitt nr: 4831

T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.