|
|
|
|---|---|
|
Har starka funderingar på steg2 (220hk-235hk) till min bmw 330d -03 184hk. Frågan är bara om det är hälsosamt för motor och låda 500nm... Har fått flera olika åsikter förut, så tänkte ställa samma fråga här, dela gärna med er av egna erfarenheter. | |
|
Om du har automat så blir rådet att låta bli. Mvh |
|
|
har 5växlad manuell låda, förstår att låda eller koppling kommer ta stryk. Men det har väll även med körteknik att göra? |
|
|
Inga problem med den manuella lådan, automaten är underdimensionerad däremot. Mvh |
|
| okej, blir nog ett steg2 och så får man köra med insidan | |
| vad för trimm?? | |
| det är powerchips programvara | |
| Den firman har man hört mycket blandat om...allt från bra till att när väl problem uppstår så skyller dem ifrån sig och du får inte någon hjälp. | |
|
Har chippad mina 3 seanse bilar där och är super nöjd, men har även hört andra som haft problem. Jag skulle tippa på att det är åf det är problemet. Jimmie i Östersund gör ett kanon jobb och bra bemötande. Kör alltid flera tester både före och efter chippning förklarar nogrant om vad som händer och vad man ska tänka på. Testade vtech på min förra golf och vart inte speciellt imponderad, förutom att jag gick -8000:- på kontot :P. Så jag vänder mig återigen till min lokala källa. Jag är en av dom nöjda kunderna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.