AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.125

Hur skall en Skidsäck/genomlastningslucka E38 vara monterad?

ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Hej på Er !

För ett tag sedan fick jag tag på en begagnad genomlastningslucka/skidsäck vilket jag saknat i min bil.

En regnig dag som idag var det liksom perfekt att fixa dit säcken/ luckan.

Sagt och gjort, luckan/säcken är på plats.

Men då kom problemet, med säck/lucka på plats går inte mittarmstödet att fälla upp, det får helt enkelt inte plats i sitt ursprungliga läge när säcken är där!!!!

Enligt säljaren har det suttit i en E38???

I bagaget blev allt perfekt, passformen är 100%-ig och luckan ser ut att vara originalmonterad. Men inne i kupén blev det en flopp.

Har bilar med originalmonterad skidsäck/lucka ett annat tunnare armstöd utan förvaringsfack eller har jag helt enkelt fått en säck /lucka som skall sitta i en annan modell? Om man tittar på Länk så ser det ut som om det skulle vara en "låda! inne i bagaget?

Hur skall det vara, Ni som har en säck/lucka originalmonterad?

Är det en annan Säck/lucka jag skall ha? Annat armstöd? Eller kör man helt enkelt med armstödet nere och bara två passagerare i baksätet?

/Stefan

ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Jag hittade lösningen på problemet!!

Skidsäcken/luckan är rätt, men det krävs ett annat armstöd Länk
för att det skall fungera.

Någon som har ett bakre armstöd för skidsäck i Grått Montana läder liggande???

/ Stefan

Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Hej.

Det verkar som det är olika armstöd. Med skidsäck skall man ha:

Länk (Nr1)

Inte samma produktnummer som armstöd (nr 1) som utan skidsäck.

Nyhet för mig också eftersom jag funderat på skaffa en.

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Nu blev jag omsprungen. Kolla dock med bildelsbasen.se eller laga.nu

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Gunnar: Det var ju bra att du slapp gå på samma nit som jag, för jag hade faktiskt inte en susning om att det var olika armstöd.

För övrigt var det ganska smidigt att montera. Bara att ta ned klädseln i bagaget(4 plastskruv och en stor plastplugg) , sen var det väl förberett med en punktsvetsad plåt där genomföringen skall göras(tog ett gammalt stämjärn och knackade mig fram, tog ca 3 minuter). Bara att skära bort mattan på insidan vid armstödet, skära till klädseln i bagaget trycka i säcken/luckan som "klickar" fast, samt skruva dit mutter från insidan i bilen, ca 1,5 timmars jobb. Det är nu man märker hur långt bagaget är på dessa jättevagnar,

Sen var det ju det där med armstödet förstås!!!

Nu skall jag jaga runt på skrotarna och se om jag hittar något passande fräscht armstöd.

/ Stefan

ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Tacka vet jag Ebay!!!

Nu har jag ett armstöd anpassat för skidsäck i "mint condition" på väg hem från USA.

/Stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.