|
|
|
|---|---|
|
Hej har börjat kolla lite på mina saker jag köpte från en bildemontering. Och undrar om någon kan förklara hur man kopplar in den. Stora utaget bakom kassett spelare är likadan men sen finns de inget utag att plugga in displayen. Kablarna är klippta så vet ju inte hur de ska sitta. Finns de kablage färdigt i bilen för cd business eller måste man köpa en adapter någonstans ifrån om de finns? eller vart ska man koppla in displayen. De är 5 kablar som kommer ut från den och har hittat ett stick med 5 utag därbakom stereon men då har jag ingen kontakt till den och är de ens dära den ska sitta? och kabelhärvan ser inte ens likadan ut från kassett till cd men kontakten är likadan och sjävla cdn verkar funka för den tar emot skiva och matar ut den men kan ju inte höja volymen eller något när inte displayen är dära. Så jag har som ett litet problem någon som kan svara på min fråga den börjar gå mig lite på närverna. Mvh//Isak | |
|
Jag skiftade från reverse till Business med MID, på en E39:a för länge sedan. Man behöver en adaperkabel från BMW för någon hundring. Då fick jag även installationsbeskrivningen med. Den behövs för att hitta rätt i kopplingboxen bakom handsfacket, **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Men är den adaptern 16 polig i båda ändorna med en lite extra kabel som går till displayen? För min kontakt som sitter i bilen är 16 polig på båda sidorna men jag behöver den lilla kabeln som ska kopplas in i displayen för att få den och fungera. Så de ska vara en adapter som är 16 polig i båda ändorna och en lite kontakt med 5 poler som går ut från den som sitter i displayen. Var de en sån du hade eller hur var din? | |
|
Den stora kontrakten passade rakt av. Men du måste ha rätt årsmodell eftersom de ändrade kontakten i samband med face liften. Det jag syftade med adapterkabel är den lilla kontakten. Men den behövs endast om du byter till MID-panel. Jag gjorde det för sju-åtta år sedan så detaljerna har jag tyvärr glömt. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Jag kollade lite på den dära mid-kabeln och de är den kabeln som fattas för att jag ska få de och fungera i min bil. Men de är ju 5 kablar i den minns du alls vart dom ska sitta? Och måste man programera om något i datan för att de ska fungera eller är de bara och koppla in mid kabeln och sen montera ihop och spela? :) | |
|
Du måste ha installationsanvisning för att hitta rätt. BMW skrev ut den åt mig när jag köpte kabelm. Det behövdes ingen omprogramering. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.