AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.138

E46 -01 Behöver en kunnig person (elektronik)

Hej,

Har en annan tråd uppe om detta elektronik problem gällande min 330Ci -01.

Till problemet:
Efter varje tvätt med högtrycken så uppstår det fel i instrumenteringen. Fjärrlåset funkar ibland, vilka lysen man har indikerar ej men det lyser i lycktorna, (tex. blinkers) funkar men verken lyser eller låter i instrumenteringen, stereon (disable) men hoppar igång ibland, knapparna på ratten funkar inte heller.

Nu förstår ni nog lite av det som krånglar, bilen går och funktionerar som den skall men jag som förare orkar inte med detta längre.

Felen kommer först efter några timmar efter tvätt och vara i en dag ca sen funkar det igen.

Det jag nu vill veta är vart styrboxen för instrumenteringen sitter? För troligen så tar den in vatten och bidrar till felet.

Fruktansvärt tacksam för all hjälp jag kan få!

Med vänliga hälsningar // A73X
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har ingen direkt erfarenhet av det som du beskriver men det låter som att bilen läcker in vatten i styrdonsboxen som sitter längst bak till vänster i motorrummet, alltså precis framför ratten. Kolla så att den är hel och att den håller tätt. Skruva av locket för att kontrollera packningen osv.

Lycka till.
Såg att jag hade skrivit lite konstigt där i början av inlägget, jag menar att i denna tråd beskriver jag det bättre:)

Jimmyboy: Var där i nyss och kollade. Det kändes torrt och fint men kan ju prova att plats in hela boxen nästa gång vid tvätt. Om det felet inte uppstår då så är det ju bara att gå lös med tejp och tätnings massa:) Men är du säker att den har nån koppling till instrumenteringen?

Med vänliga hälsningar // A73X
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Om det som jag tror så sitter det en hel del reläer i denna box så som blinkersrelö mm.

Kolla på Realoem så kanske du kan hitta de reläer som du har problem med och vart de sitter... www.realoem.com

Bu
82
Bumer2
Alpina B8
Kolla att det inte läcker in i batterilådan. Sitter i h/b i baggageutymme
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.