|
|
|
|---|---|
|
Hej, behöver lite tips på om ett ljud från bakvagnen som låter som något är löst i bak. Som om jag lägger något i en låda och skakar den lite. Inget har försämrats vid köregenskaper och det låter inte om jag trycker ner bakvagnen när den står stilla. Det låter bara när bilen rullar. Någon som har en aning? Bilen en e39 sedan 97a. mvh S | |
|
Tilläggas: det hördes efter att jag hade spolat av bilen med högtryck. Slump eller om jag spolade på något som kan låta så. mvh S |
|
| Hej, ingen aning om det kan vara samma för dig som det var för mig, men jag hade för ett år sedan ett litet "skrammlande" ljud som kom när man körde över ett gupp eller håla, tittade under bilen men hittade inget. Till slut kom jag på av en slump att det var hålet för en av skruvarna i värmeskölden som blivit förstorat, "I" - format. vilket gjorde att skölden hoppade till och skrammlade, vilket hördes tydligt inne i kupén | |
| Värmeskölden ovanför bakre ljuddämparen | |
|
Lösa handbromsbackar är annan källa till skrammel. Om fjäder 3 Länk saknas kan bromklotsarna skramla. mvh/ Anders |
|
|
Hej. Tack alla :-). Ska kolla de tips ni gav. Skriver så fort jag kollat. mvh S |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.