AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
536

Hjälp, bilen dansar hula-hula

Visa användare
46
brani
m5-90, 540T-98 6vxl
Skrev in om att min bil gick dåligt på tomgång och i fart. Nu blir det bara sämre och sämre. Fick reda på att det kan vara en sensor i avgassystemet(grenröret) som är igensotad och på så sett ger fel värde för bränsle-luftblandning. Någon som vet var den sitter (M5-E34-90 3.6L)? Rengörning av denna kan räcka.

bn
525-93
HEJ..DE DU MENAR ÄR EN LANBRASÅND.RENJÖRING RÄCKER INTE PRIS(850-1000.ST) OBS DE FINNS TVÅ OCK DOM SITTER PÅ KATTENS FRAM OCK BAK SIDA
pe
123
pettan
528t-99
323-81 bus
325-88 Tic
det finns bara en lamda på m5 och den sitter före katten-800 kr på www.bildelsimporten.se byt den snarast innan kattarna blir slut
Visa användare
46
brani
m5-90, 540T-98 6vxl
Hej Pettan!
Körde en motordiagnos. Inget fel registrerat i datorn om att lambdasonden var kass.

bn
pe
123
pettan
528t-99
323-81 bus
325-88 Tic
hej brani.
kolla efter luft läckor-spruckna slangar etc.-start gas kan vara bra att spruta runt motorn då hör du direkt om den drar in tjuvluft någonstans.kontrollera även att ventilen på insuget inte har hängt sig , den som styr längden på insugnings rören-ska öppna vid ca 4000rpm. om du vill så kan jag maila lite info om s38 motorn till dig
Visa användare
46
brani
m5-90, 540T-98 6vxl
Hej Pettan!
Har kollat det du beskrev för mig, utan några resultat.
Ventilen har jag fixat (sprucken vacumslang), startgas över hela motorrummet utan att motorn reagerade.
Fler förslag??
BN

bn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.