|
|
|
|---|---|
|
Skrev in om att min bil gick dåligt på tomgång och i fart. Nu blir det bara sämre och sämre. Fick reda på att det kan vara en sensor i avgassystemet(grenröret) som är igensotad och på så sett ger fel värde för bränsle-luftblandning. Någon som vet var den sitter (M5-E34-90 3.6L)? Rengörning av denna kan räcka. bn | |
525-93 |
HEJ..DE DU MENAR ÄR EN LANBRASÅND.RENJÖRING RÄCKER INTE PRIS(850-1000.ST) OBS DE FINNS TVÅ OCK DOM SITTER PÅ KATTENS FRAM OCK BAK SIDA |
| det finns bara en lamda på m5 och den sitter före katten-800 kr på www.bildelsimporten.se byt den snarast innan kattarna blir slut | |
|
Hej Pettan! Körde en motordiagnos. Inget fel registrerat i datorn om att lambdasonden var kass. bn |
|
|
hej brani. kolla efter luft läckor-spruckna slangar etc.-start gas kan vara bra att spruta runt motorn då hör du direkt om den drar in tjuvluft någonstans.kontrollera även att ventilen på insuget inte har hängt sig , den som styr längden på insugnings rören-ska öppna vid ca 4000rpm. om du vill så kan jag maila lite info om s38 motorn till dig |
|
|
Hej Pettan! Har kollat det du beskrev för mig, utan några resultat. Ventilen har jag fixat (sprucken vacumslang), startgas över hela motorrummet utan att motorn reagerade. Fler förslag?? BN bn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.