|
|
|
|---|---|
|
hur mycket skall man ungefär betala för en 328 cuope 95-96 med cirka 10.000 mil jag hade tänkt att åka till frankfurt och hämta hem en bil själv nämn gärna några bra och seriösa bilhandlare ifrankfurt | |
|
polaren köpte sin för 150000:- 328:a 97:a, hade gått 9600 mil, kanonskick.. har dock inga bra förslag på tyska bilhandlare... lycka till! :! |
|
|
Tjena. Min bror köpte sin svarta 328:a Coupé -95 för ca 1,5 månad sen. Svart med gult skinn. All utrustning. Importerad för ca 2,5 år sen av Bilförsäljningen i Påarp. M-testades också innan köp. Gått 13000 mil. Dåliga däck. Fullservad och kontrollerad bok. Pris då? 100.000:- (!) Det tycker jag var en bra affär. Anledningen var att killen som han köpte bilen av (en kompis-kompis) var i behov av pengar och därför var tvungen att sälja bilen. Hursomhelst så har jag sett 328:or från 95.000 kr och uppåt. Skulle själv inte betala mer än ca 115.000:- för en 96:a. Ett tips. Köp en bil i Sverige som är importerad för kronan är svag nu och priserna blir därför lite för höga i Tyskland. Lycka til... /Edvard |
|
|
Tycker att 95.000 för en 328 96a är i billigaste laget. Tänk på att du får det du betalar för! Är en sak för bra för att vara sann så är den det oftast. Jag skulle bli väldigt misstänksam om någon erbjöd mig en 328 96 för 95.000. Särskilt om den vore en lågmilare också :) |
|
| Ska du ha en fin 328:a får du räkna med minst 125.000:- för en 96:a med ca.10.000 mil.Givetvis finns det billigare med samma mil,men du har igen pengarna om du köper en fin istället... | |
|
håller med jojje... man får det man betalar för, skaru hela tiden leta efter en billig bil så kommer du ångra dig, det är bättre att betala lite mer när du köper bilen och för ett bra ex istället för att lägga ner tusentals kroner på reparationer direkt efter köpet. kostar en 328:a -96 95000:- kan jag lova dig att det är något lurt. :! |
|
|
Hej. Som sagt, mitt förslag var inte att köpa en för 95.000:-, utan sikta in sig på en lite dyrare. Glömde även nämna att bilen min bror köpte hade 17" fälgar på och en värsting Sony Cd spelare som kostat 7500 kr. Det jag menar, är att ibland så kan man göra bra affärer, bara man har turen på sin sida. Det finns alltid folk som av olika skäl behöver pengar snabbt. Mitt tips är att man skickar in en köpes annons. Väntar ett tag, och sedan ringer upp dem som ringt på annonsen och förhandlar om priset. Har man tur, så kanske det är nån som vill gå ner så mkt som du vill... Åk också och provkör bilarna och visa intresse... Men, visst kan man hitta 328:or för 95.000:-. Kolla på text-tv på fyran. Där kan man göra fynd.... Tycker fortfarande att man idag ska köpa sin 3 serie i Sverige, för priserna har gått ner ganska mkt här, samt pga kronan, blivit dyrare i Tyskland. Lycka till med bilköpet... /Edvard |
|
|
Visst KAN man pröjsa 95.000 för en 328 men då är man dum i huvudet. Visst kan man köpa en F50 för 150.000, och då är man också dum i huvudet. Dessa bilar är garanterat skumma, räkna med 150-170 för en fin -96-97:a, fullutrustad och allt det där, ingen tvekan. Påarp: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.