|
|
|
|---|---|
|
Det är en Renault Clio -00 1,2 Backljusen lyser också konstant. Nyckeln går att ta ur men motorn slocknar inte, däremot slocknar instrumenteringen? Någon som har koll på Renault? | |
| Är det en Diesel ? | |
|
Här finns lite ideer bakom Ditt fel... Länk Lycka Till.. |
|
|
Alex84: Nej det är ingen diesel och för tydlighetens skull händer det bara med backen i. Det funkar alltså helt normalt med alla andra växlar i. |
|
|
Kan det vara så att felet ändock ligger i själva tändningslåset ? Det låter som att något låter strömmar passera fel väg? |
|
| Har den dragkrok ? | |
| Nej ingen dragkrok. | |
|
Är det en Fransk bil??????? :-) |
|
|
Thom525: När jag gick på gymnasiet (längesen) så sa min fordonslärare: Köp aldrig en fransk eller italiensk bil, just nu verkar han ha rätt:) Och jag verkar ha haft kopparpaste i öronen. ÄGER JUST NU 3 BILAR AV MÄRKET..........JAJAMÄNSAN....... Renault :P |
|
|
No hard feeelings men har haft en del med Franska bilar att göra och de kan ha världens konstigaste fel Men vad det är i ditt fall kan jag inte hjälpa till med Ha deT |
|
|
Låter som ström tar sig bakvägen via backkontakten till tändningslåset Hade du haft dragkrok hade det varit elkontakten till den som ärgat och kortslutit Du får försöka hitta någon annan stans det kan smyga fel väg Ta ur säkringen till backljuset till exempel och se vad som händer |
|
|
haft en cittra å den va de inga större fel på som man inte kunde fixa själv förutom hjullagerna bak. så sälj renån som original defekt å köp en cittra ist ;) BMW ownz |
|
| En arbetskamrat hade en Megané kombi -03 som AC´n la av på för 2 år sedan. Efter provtryckning och diagnos så skulle utbytet av klimaenheten i kupén gå på 30-40 loppor... han köpte en ny Kia istället. =) | |
| Jaha varför köper man en ny Kia? Fy fan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.