|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag studerar för tillfället i Lund, arbetar även extra. Saken är att jag behöver en trevlig bil över sommaren. Tänkt prisklass är 30k-40k, i den klassen finns väldigt mycket bilar, mycket slitet och gammalt, men även välskötta och fina bilar. Har dock fastnat för e39, tittar på 523 och 528. Har läst på mycket senaste månaderna och har ganska bra koll på bilarna. När man läser runt på forumet får man dock känslan av att e39 är en förskräcklig bil då den alltid verkar krångla. Vågar jag köpa en nybesiktigad och i övrigt fin bil för att endast användas över sommaren utan att riskera att det går åt helvete med mängder av reparationer? Jag ska alltså endast ha den över sommaren och antingen sälja eller ställa av den då värdeminskningen till nästa sommar inte är särskillt stor. Har tittat på bilar som är så välbevarade och så mycket i orginalutförande som möjligt. Är 27000mil för mycket exempelvis? Var ska man dra gränsen? | |
|
E39 är en bra bil med få fel, låt dig inte luras av forumet. Jag köpte frugans 523 -96:a för 20 000:- då säljaren trodde toppen var sprucken, det räckte att lufta ordenligt. Har efter 2500 mil hittills bara behövt kosta på vanlig service eftersom bilen var felfri! If it works, don't fix it. |
|
|
Nä, det blir självklart väldigt riktat på forumet, bara problem som tas upp. Hur ser ni på miltal. Det finns vissa bilar som ser väldigt fina ut men som gått långt, något att passa sig över, kan det bli svårt att sälja själv till exempel? Exempel på bil: Länk |
|
|
Milen tycker inte jag är nått större problem. 27000 mil på 12 år blir 2250 mil om året, normalt för en 5 serie. Bättre att köpa en som är väl servad med få ägare än någon med få mil och många ägare anser jag. |
|
|