|
|
|
|---|---|
|
hej , har nyligen köpt en 528i e39 , och när bilen är avstäng så hör man ett pirrande ljud "pRRRRRRRRRRRRRRRR" från mittpanelen där man ändrar temperaturen vid växelspaken . undrar bara om någon av er visste vad detta var för något ? MVH | |
| Det är den lilla fläkten som suger in luft till klimatanläggningens tempgivare. Efter 16 minuters inaktivitet (tändning av, ej öppnat/stängt några dörrar) så kommer den sluta gå. Bilen går ner i sleepmode efter 16 min. Vill du få den helt tyst kan du plocka isär klimapanelen och göra rent den. Antagligen är det ganska mycket damm i den nu. | |
| Har upplevt på andra bilmodeller att temperaturen i kupen ändrar sig mycket fortare om man gör rent en sån här givare och fläkt, är det svårt att plocka isär och göra rent på denna modell? | |
| tack så mycket , ja är det svårt ? | |
|
Jag har också tänkt att fråga om det här. På min 528 så är den igång lite då och då känns det som. Ibland när jag kliver in i bilen på morgonen så kan den snurra på för fullt t.ex. Så borde det väl inte vara ? Sorry om jag lånar tråden lite. //Kim |
|
|
Det är bara att ta ut panelen försiktigt med nån mejsel i hörnet, ta ur alla kablar, öppna, dammsug, torka försiktigt med något och sätt tillbaka. Hade detta dryga surrande i vintras och det fixade sig efter en liten rengörning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.