|
|
|
|---|---|
| Tjenare vill veta om alla 5serier hade alu block eller dem kom med gjutjärn åxå. har en 2,8a från en 96a 528. mvh pierre | |
| Alu.. På gott o ont! ;) | |
| får väl fixa ett m50 gjutjärns block. du kanske har ett på hyllan? har inte kommit fram till om jag ska ha ett gjutjärns block med vanos eller utan eller d kanske kvittar när jag ska lägga i alla m52b28a grjerna i gjutjärnsblocket. mvh pierre | |
| Vanos eller inte.. D är frågan! :) Beror ju lite på "vad du ska ha det till" så att säga.. ;) Hade själv gärna haft gjutjärnsspisen då den tål en HEL del mos vid överladdning även orörd! :D Får bli ver. 2.0 med gjutjärnsmotor på 2,8 eller ev 3,0 liter.... :))) | |
| så du hade tänkt köra med m50b20 o stroka den till 2,8 eller 3 liter hur lyckas man me d ?? | |
| Nejnejnej.. Nu missförstod du min förkortning bara! Version 2 av motor bygget (ver. 2.0) alltså!! ;) Tanken blir att ta en M50B25 o använda 2,8 veven mm eller ev få upp den i 3 liter.. Lyxalternativet blir S50B30 o bygga på men huuuu va dyrt d blir.. :))) | |
| fan va coolt me m3 motor. skulle man haft. vad ska man ha för stakar o kolvar om man ska köra m50 block utan vanos o med 2,8 veven och 2,8 toppen, ska satsa på typ 500 hk. har inte räknat eller nått på motorn så jag e bara nyfiken på hur alla andra gör. om man måste ha smidda stakar o kolvar eller man kan köra me nersvarvade original 2,8 kolvar. mvh pierre | |
|
Gå med eller läs på detta forum (där bl a ja hänger): Länk Där hittar du svar på d mesta som handlar om överladdad BMW! :D Finns inte svaret så ställ en fråga då kompetensen e stor bland dom som driver forumet o även bland alla medlemmar! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.