|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte för någon månad sedan en E38 och har nu tröttnat på cd-växlaren. Jag bytte ner mig gällande ljudet när jag köpte den nya och nu försöker sälja e32:an. I E32:an så hade jag bluetooth, usb, SD och cd spelare som klarade de flesta ljudformaten som brändes på 700mb skivor. Nu är jag totalt missnöjd med spelaren i min E38 och panelen tillåter ju inte precis mig att sätta i en normal bilstereo utan modifikationer. Då är nu min fråga om det på något sätt går att koppla ur cd-växlaren och istället använda mig av min bilstereo som jag har i E32:an? Eller om det till och med kanske skulle kunna gå att komplettera cd-växlaren med yttligare en stereo? Problemet är ju att den stereon jag vill ha måste sitta tillgängligt för föraren så att man kan byta låtar och byta usb-sticka enkelt. Finns det paneler som har rum för stereos samtidigt som tv'n fortfarande är kvar? Eller finns det folk som löst detta på andra sätt? Tacksam för all hjälp jag kan få! MvH // Daniel | |
|
Det ska tydligen gå att slänga in en Alpine MP3 CD-växlare med styrbox för E38. Men exakt hur det fungerar vet jag inte. Sen finns ju andra lösningar, Ice Link, Dension Gateway och allt vad de nu heter. Car-PC är ju också en variant, monitorn har du ju redan... Är du händig på elektronik så kika här: Länk |
|
|
Att byta bilstereon till en "vanlig" stereo blir mödosamt och är knappast värt det. Har du inte DSP-förstärkaren (dvs DSP i menyval) så går det bra att montera in en 3.5 mm lågnivåanslutning framme i bilen så att du därmed kan ansluta vad du vill. Se Länk som exempel. Det är lite trixigt att koppla in den men det bör gå bra i de flesta utföranden av bilen. Har du däremot DSP-förstärkaren blir det hela betydligt mer omfattande då du måste ersätta både förstärkaren och dess inbyggda delningsfilter och förvisso går det bra men det är en hel del knypplande med detta. |
|
|
Har nu kollat igenom menyn (på skärmen) och där nämns inget om DSP. Så jag har inte DSP förstärkaren? Ska försöka hitta något liknande till det du länkade till balmgren, vill inte beställa från utlandet. Verkar vara svårt att hitta? CD-växlare är jag trött på. Så jag vill inte spendera ett öre på en ny :) In-car pc har jag tittat på men är rädd att det kan bli riktigt bökigt att installera i en e38 när man ska koppla på ljudet osv. |
|
|
Hittade denna: Länk Någon som tror den kan fungera? |
|
| @Figgy Inte alls - eller snarare, när du monterat in en lågnivåingång med hjälp av något liknande den adaptern jag länkade till kan du koppla in vad som helst, även denna. Men att knyppla in lågnivåingången är själva grundstenen i det hela, utan den kommer du ingen vart alls. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.