|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag skulle åka märkte jag att fönstret var ca 1 cm lägre än normalt dock med bibehållen funktion som att rutan höjde sej när man stängde dörren fast 1 cm lägre, senare under dagen kuka allt ur och nu kor man rutan med händerna klämda på var sida om rutan. är det någon i panelen som har en aning om vad det kan vara? hur får man bort dörrsidan på förardörren? något att seciellt att tänka på? | |
|
På Amazon löste man för det mesta problemet med en morakniv/skruvmejsel som man klämde ner imellan rutan och dörren. Det kanske inte är den lösningen man vill ha på en Z:a Ett möjligt fel kan vara att dom små plast styrningarna till rutans armar är slitna och har krokat ur Länk Det är rätt så mycket mekande att byta dom men det går om man har lite tålamodLänk // Ballder |
|
|
Hej Jag har just demonterat dörrpanelen för att smörja upp mekanismen. Instruktionen som fanns i föregående inlägg är riktigt bra, men jag har lite att tillägga. Åk till Biltema och köp 11pcs pry removal master kit, den är riktigt användbar och ersätter lätt dom specialverktyg som beskrivs tidigare. När man återmonterar dörrsidan bör man vara två personer, börja framifrån, en håller panelen och lirkar in kontakter mm, medan en trycker fast den. Ha dessutom (rikligt med) såpvatten för gummilisten som ligger mellan panelen och sidoruta. MVH Calle |
|
|
Hej! Förstår inte riktigt resonemanget ang verktygen för att demontera vänster dörrsida? Hade av min igår och använde enbart en stjärnskruvmejsel. |
|
|
Jag förmodar att det är dessa fzmoto hänvisar till Länk och jag håller med att de är bra att ha. Mvh/Rolle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.