|
|
|
|---|---|
| Nån som har demonterat kupéfläkten på E9x ? Min har börjat gnissla lite ibland så jag tänkte ge den lite smörj, gjorde det på min E34 när den började låta och den va tyst i 2 år efter. | |
| Sådär.. Smort, tyst och klart.. | |
| Hej,kan du inte lägga upp en gör det själv guide om detta?kan vara bra att veta hur man ska göra om man själv får samma problem,vet själv inte ens var fläktmotorn sitter. | |
| Jag har också ett kvittrande ljud från min fläkt, någon som vet hur jag kommer åt att smörja den? | |
|
Vart smorde du? Jag har samma problem. |
|
|
Man får ta bort plasten nere vid fötterna på passagerarsidan, så ser du bottendelen på fläkten. Kommer inte riktig ihåg om man behövde ta bort något annat men isåfall va det (nog) inga konstigheter. För att få ner fläkten fick man hålla undan en plastbit som fungerade som spärr och vrida på själva fläkten om jag inte minns helt fel. Sen smorde jag med någon silikonspray på motorns lagringar. Tog väl en knapp timma med lite öl pauser. God Jul |
|
|
hej Jag har också ett konstigt gnissel ibland på v.sida fr. förarplatsen sett. Låter som en liten pippi i bilen?Vad kan det vara tro?Inget störande men ändå. HN |
|
| Perfekt mektips! Bara foton som behövs. | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.