|
|
|
|---|---|
|
Min ekonomimätare har börjat uppföra sig konstigt. Jag har sökt och läst igenom ett antal trådar här där liknande problem upplevts utan att hitta någon ordentligt lösning på problemet. När jag startar så ligger mätaren på noll de första metrarna trots gaspådrag sedan skjuter den iväg till max, sen sjunker nålen sakta och lägger sig hyffsat normalt. När jag rullar mot rött ljus, rondell etc. och bromsar in så sjunker nålen ytterligare för att sedan skjuta iväg över 2liters markeringen trots att min fot är på bromsen och inte gasen. Min ABS modul gick sönder nyligen varpå hastighets mätare, ekonomimätare lade av samt ASC aoch ABS lampa tändes. Modul skickades till Innosund för reparation och fungerar nu som den skall. Kan inte minnas att ekonomimätaren betedde sig så här innan ABS haveriet. Något mer som packat ihop i samtidigt som ABS modulen ? Lambda sond ? Har bara åkt kortsvängar sedan återinstallationen av ABS modulen. Behöver bilen en lång tur för att kalibera sig igen ?? Färdatorn visar en förbrukning på 1,45 liter milen, visserligen stadskörning men utan någon som helst "blyfot". Ideér ? /Martin | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.