AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.417

drifta/sladda/bränna gummi med bilen, konsekvenser?

Sida 1 av 2
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
jag kom att tänka på detta nyss. vad är det egentligen som jag förstör på bilen mer än däck och koppling när jag bränner gummi? det är väl vad som sliter? men vad fan händer med gummit man bränner? hamnar det på fälgar och runt om bilen?

vad mer förstör jag?
Bilens hjulupphängning och bussningar tar nog en del stryk också.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Titta var leran hamnar när du åker på blöt grusväg. Det är väl ungefär där det smälta gummit hamnar :)
Förutom vad Chris87 nämnde händer det att gasglada ynglingar i sitt testosteronrus glömmer att kolla på tempmätaren och har man inte en duktig elfläkt eller bra kylning i övrigt så kan fullt effektuttag i 3 km/h ibland orsaka överhettning.
Tänk på riskerna, men bejaka barnet i dig och gasa så mycket det går ;)
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
intressant att du nämner tempmätare, jag har ingen på min E90. hehe

men hmm, alltid undrat varför nästan bara skitbilar bränner gummi på träffarna och inte dom lite tuffare
"men hmm, alltid undrat varför nästan bara skitbilar bränner gummi på träffarna och inte dom lite tuffare "
För att de inte förstått bättre, utan behöver hävda sig genom att fjanta runt med att bränna gummi?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Du har en varningslampa istället ;)
Enda vettiga syftet är väl att lägga ett spår av gummi på strippen att starta på, men det har ingen standard BMW någon nytta av utom möjligen M-versionerna.
Men endel tycker att bränt gummi luktar gott och att kvinorna blir pilska av det, så..
Ibland kan t.o.m. en gammal farbror som jag gå igång på en liten rökare faktiskt.
Länk
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
åker på att byta ut alla bussningar i bakvagnen på grund av lek. undrar lite vad som slår där bak nu.. ska ner med allt i helgen så kan väll ta någon bild om jag hittar felet.

BMW ownz
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
haha vafa, de e ju bmw bosse i eskilstuna ju på vme ^^ fan va skoj
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Oj, såg inte att du var från E-tuna :)
Då blev det ju ett bra filmval då..
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
haha självklart anders-72. men jag har suttit och funderat på hur mkt stryk bilen egentligen tar.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Chris87, många skickliga förare, som säkerligen är medvetna om sin förarkapacitet, sitt välfyllda bankkonto och sin vackra fru kan roa sig med lite däckrök!

Man behöver inte ha ett behov av att hävda sig bara för man vill leka lite....

Länk

BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Grelle, säkert är det så.

Eller också har man ett behov av att hävda sig trots vacker fru och pengar på banken ;)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Chris87 och BjörnB: Då skulle man ju även kunna säga att alla som kör BMW gör det för att de har ett behov att hävda sig. =)
Sladda, om det nu är på isen eller asfalten, är roligt för vilken bilnitresserad människa som helst....

MVH Christofer
"Chris87 och BjörnB: Då skulle man ju även kunna säga att alla som kör BMW gör det för att de har ett behov att hävda sig. =)
Sladda, om det nu är på isen eller asfalten, är roligt för vilken bilnitresserad människa som helst..."
BMW är ju varken bättre eller sämre än något annat bilmärke. Sen att man skulle vara bättre än andra för att man köper/kör en BMW är ju rent skitsnack. Vem som helst kan ju köpa en ny BMW genom billån.
Men att åka runt och sladda på asfalt är i min ögon inte bara olämpligt utan även barnsligt och töntigt, men det är ju vad jag tycker.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Chris87: Min poäng var att dra en generalisering som var lika dum som din...
Många kör BMW, Mercedes eller Audi bara för statusens skull inte för att de är bättre än t.ex. Skoda.

Kan lova dig att det är långt långt ifrån alla som kan få lån till en ny BMW, inte ens en 116.

MVH Christofer
Vad är poängen med att bränna gummi då?
Poängen med att bränna gummi är att det är kul. ;-)
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Om man tycker att det är skoj att bränna gummi så skall man göra det

VI LEVER BARA EN GÅNG ha kul, om det sen inte är bra för bilen det kan vi alla förstå

Obs det är inte bra att dricka sprit heller men det gör jag ändå

Trevlig helg

Ha deT
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Det är roligast att bränna gummi då man har råd, och inte bryr sig ett dugg över "materialet"!

Mvh Patrik

He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det är alltid kul att göra det "förbjudna" så att säga. Att bränna gummi är samma slösaktiga beteende som att spruta skumpa på krogen (numera förbjudet) ;)

Mvh/ Niclas
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
thom525 har helt rätt. vem bryr sig vad andra tycker. vill man ta risken och ha kul ska man göra de. åkte dit en gång när jag åkte på långställ förbi snuten (blöt asfalt) ;) gör om de om jag känner fört. orka ha en bil utan att leka på "ofarliga ställen". när den dagen kommer tar jag cykeln.
till och men farfar (78år) kom på FETstrykare idag på grusvägen med s40:in :D:D:D

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.