|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. I dag fick jag tummen ur och skickade iväg en beställning på 20" fälgar med däck. Det blev en Breyton Spirit liknande historia med Continental Sport Contact däck. Så framför över blir det en obekväm med stilfull framfart.. /Andreas. | |
|
Så framöver skall det naturligtvis stå.. /Andreas. |
|
| Bra jobbat! Är det dom AWC Munchen eller Zero eller vad dom nu heter på infosite? Jag hade dom på min E61 i 20" och det funkade väldigt bra komfortmässigt tom med sänkt bil | |
|
Bra där! OT: Hilden, har du skaffat dig en D3? 4,2TDi tyder på faceluft med va? |
|
| Hej. Det blev en mer silverfärgad variant - tror att vanliga fälgfärg håller bättre i längden... På onsdag i nästa vecka hoppas jag att de är monterade och klara. | |
|
Koolt, jag hade ocksa en silvrig variant med polerad kant jag köpte fran alloywheels.net i England. Släng upp bilder när det är klart bara, tycker dom gör sig perfekt pa bilen i den storleken :) Lus: Ja för fan, inte senaste faceliften men en -06 iaf sa jag fick feta grillen. Köpte den igar o sitter och väntar pa att handlarn ska ro den genom exportprocessen sa förhoppningsvis bränner jag genom Malmö imorrn eftermiddag :D Lite surt pa märkesbytet bara och hade E65 funnits i 4wd hade jag nog köpt en 745d istället, men DKWn blir nog finfin den med. </OT> |
|
|
20 tum blir finfint. Lika stötigt som 225/50/17 runflat vinterdäck. Jag kör 285/25/20 bak och 245/30/20 fram. |
|
|
Vad bra, jag gick den enkla vägen och tog 245/30/20 runt om - just nu är E4an i så dåligt skick, så att jag vill inte få en än mer spårig bil.. /Andreas. |
|
|
kör du 245/35-20 däck så kommer du märka att det inte alls är obekvämt. har haft 20" förut men kör nu 19" på 245/40-19 . skönt och inte obekvämt alls |
|
| Har 19 på min e60, bättre än 17 runflat även med sportchassie. | |
|
Sådär.. nu är dieselräcern uppdaterade med en ny uppsättning 20" med Conti däck. Länk /Andreas. |
|
|
Haha, vaan ser ut som mina hjul! Får kolla om mina är kvar i garaget :P Snyggt var det iaf! |
|
|
Snyggt, vad betalde du för uppsättning och hur blev det med spårkänsligheten? Måste nog också köpa ny uppsättning däck snart och skulle vilja bli av med att bilen spårar. |
|
|
En uppsättning landar på ca 19k. Jag gick på samma bredd som jag hade innan, så spårkänslighet bör vara snarlik (lite känsligare pga lägre däckssida, men knappt märkbart) Dessutom har jag ju ej RFT däck nu, så komfortmässigt borde dessa 20" vara nästan bättre än 18" RFT. /Andreas. |
|
|
Vi kör på 245/35-20 fram och 275/30-20 bak. Går hur bra som helst. Lika komfortabelt som original 245/40-18 RFT. Dock har jag noterat att framdäcken skrapa i främre innerskärmen vid rattutslag. Har någon något bra tips om hur man kan "trycka fram" innerskärmen lite så att man inte sliter hål på den med tiden? Kanske göra två hål och dra ett buntband till något innanför skärmen? Mycket tacksam för tips! /Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.