|
|
|
|---|---|
|
Mitt halvljus började att glappa för nån vecka sen, dvs. slår man på halvljusläge lyser det ibland och ibland inte. Det första jag gjorde var att ta loss strömställaren och hade på lite elektronikrengöringsspray ifall det skulle varit lite ärg eller smuts som orsakade glappet. Då fungerade strömställaren perfekt i 1-2 dagar för att sen börja glappa som tidigare. Jag köpte då en strömställare på en skrot (till en 320 coupe) och i halvljusläge lös halvljusen men inte intrumentbelysningen. Trodde att det var fel på den så jag provade en annan (till en 318) och med den lös inget alls på halvljusläge. Är det så att jag måste ha en till 325 coupe (skroten hade ingen inne) eller sitter felet nån annanstans? Låter lite osannolikt att båda strömställarna jag provade var trasiga, samtidigt funkar det perfekt då jag rengjort min strömställare... | |
|
Glömde skriva att det är min 325 coupe -93 det gäller. Den är importerad ifall strömställarna skiljer men svensksåld och import (dvs. ingen halvljusautomatik). |
|
|
Tjenare! Vet inte hur den svenska är i anslutningarna men antar att något måste kopplas om.. Svenska har i alla fall halvljusautomatik på 0 och import inget. Jag hade samma fel en kväll när jag var ute och åkte. Det glappade på halvljuset men inte på parkeringsljuset. Hade en skruvmejsel med mig så skruvade loss den och först såg jag inget direkt fel. Så skruvade tillbaka den. Och då funka det. Men efter en liten stund kom glappet igen. Så jag skruvade bort den igen och kände på anslutnigen till den. "Vridkontakten" satt fast men det var ett litet knäpp kvar som inte hade blivit ditsatt ordentligen. Kan ju vara samma för dig att du inte vridigt om den ordentligt. Annars får du ta och mäta lite den svenska störmställaren och sen koppla om efter hur den är kopplad. Kanske finns någon tråd om det på forum? // Feeelix |
|
|
Tack för hjälpen! Strömställaren verkar vara helt ditsatt. Provade att göra rent den med elektronikspray igen men det hjälpte inte alls. Får ta och köpa en från en importerad bil, funkar det inte med den så är det värre. Någon som vet om det finns någon risk att något kortslutits då en svensk strömställare varit ikopplad? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.