AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.115

Kan ej sladda me min BMW 316 varför?

Me
5
Metiveli
Bmw 316 95års modell
tjena..ja har ett problem här ja vet att min bmw 316 kanske inte är den starkaste bilen men det ska väll kunna gå o sladda me den? min kusin sa att han hade också en 316 men att han kunde iallafal sladda. Han tyckte de va konstigt att det inte går me min. När jag försöker sladda me den så värkar det som att den vill men typ orkar på ett sätt inte som om att det typ finns nån spärr eller nått för den typ hakar upp sig. Någon som har nått bra svar tack..

mvh
Det du beskriver är ett mycket känt o vanligt förekommande problem på just 316. Det finns flera lösningar. En lösning kan vara att montera stnehårda "backelit" däck, en annan att man köper en något motorstarkare modell. Men rent generellt så skall även en 316 orka sladda, men om du menara drifta så blir det nog lite värre, iaf på torr fin asfalt.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Allt går med våld.
Svårt att sladda med 102 hk! Du får skaffa rejält dåliga däck om det ska gå på annat än grus.

Vorsprung durch freude am fahren
Sp
210
Sparc
330e -22
Kan tom vara svårt att ställa upp min 330i på torr asfalt, det beror nog mycket på odiffad bakaxel. Om man inte tar i tillräckligt med svängen så spinner det endast på innerhjulet, vilket känns litet töntigt dessutom...

Det behövs en bestämd sväng så man får hjälp av g-krafterna i sidled och trampa till rejält på gasen. Enklast är det dock att vänta på regn, blöt asfalt gör det mycket lättare.
PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
Haha jag håller med "heltsonika" nogfan går det me lite våld allt... låvar att du kan "drifta" på torr asfalt med 102hk oxå...

in i en rondell hyfsad fart gasa fullt o släpp kopplingen samtidigt som du gör ett rejält ryck i ratten eventuellt så kanske du får "finta höger svänga vänster"
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Leta runt lite på soptipparna efter däck som legat i solen, gärna av märke OK Textil eller annat märke som inte funnits på 30 år. Svetsa sedan ihop differentialen och kläm ihop bromsledningarna bak med en polygriptång ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.