|
|
|
|---|---|
|
Idag fick jag reda på hur man kollar att det är rätt mätarställning på din Z4 Sätt i nycklen i tändningslåset, håll in knappen för trippmätaren,Vrid mycket SAKTA på nyckeln tills innan radiofunktionsläget. Om det visar att det står TEST i displayen är allt OK. .Då är inte mätaren skruvad. Visar den högre mil har den gått dessa mil. Då är man lurad. Min bil har ärliga mil Gegga | |
|
Jag är i stort sett 100% säker på att de inte finns något enkelt sätt att kolla verklig mätarställning. Din beskrivning låter mycket lik "myten" om hur man kollar miltal på E34 o E36, kolla tex denna tråd Länk --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Jag har fått mig sagt detta av en seriös bilhandlare ,han visade mig . Gegga |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är en ren skröna oavsett hur seriös bilhandlare det är. Är bilen skruvad syns det ingenstans förutom i BMWs databas. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har testat flera ggr men det enda som kommer upp är reset oilservice 24000km hur sakta jag än vrider. Hasse Z4 |
|
|
Hur långt det är kvar till service är det första som kommer upp när jag startar bilen ,det är det enda man ser i displayen ,ändrar till mätarställning och trippel efter några sekunder Gegga |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.