|
|
|
|---|---|
|
Startade upp gamle bettan idag. Lät den bli riktigt varm och körde in liten repa runt kvarteret, den första sedan den ställdes av i höstas. Hiskeligt vad den rök vitt. Man såg också på gatan var man hade kört, var bara att följa vattensträngen. Märkte också i vintras när jag delade systemet mellan kattarna och främre ljuddämparna. Det rann ut en hel del då också. Är det verkligen normalt att det bildas så mycket kondensvatten när bilen står under vintern eller bör jag bli orolig för något annat? Har dock inte märkt att den skulle dra så himla mycket vatten förutom när jag hade ett litet vattenläckage. //Mackan "fast i BMW träsket igen" | |
|
Om du lät den bli varm på tomgång så blir ju inte avgassystemet varmt (dvs över vattens kokpunkt), bara grenrör och första biten blir varm. Särskilt om det inte var högsommar och 30 grader ute... Det betyder att du stod och pumpade in vatten i avgassystemet (avgaserna består ju av vatten) vilket kondenserade och låg kvar till du började gasa och få lite temperatur och flöde i avgassystemet. Om det slutar ryka vitt efter en stunds motorvägskörning är det OK. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.