|
|
|
|---|---|
|
Min s14 uppför sig lite dumt... Den vägrar att starta i bland, heldöd. Om den går igång går den oftast ok en längre bit. På senare tid har den även börjat gå orent/hosta. Har kollat/bytt tändspole kablar fördelare m.m. Jag själv tycker det borde kunna vara svänghjulsgivaren, men det verkar sitta 3 st sådanna... Någon som vet vad de olika är till?? | |
|
När det gäller S14 och M3 E30 så finns det en DEFINITIV källa med kunskap och det är M3E30 SIG på www.bimmers.com/m3 - Skicka ett mail till mig med liten text om dig själv och din bil så skall jag rekommendera dig som medlem. / Johan Medlem sedan 2 år i M3E30 SIG |
|
Grusse |
Det kan vara databoxen, en kompis hade ett liknande problem och det visade sig vara en lödning i databoxen som släppt. |
RafkoM3 |
S38B38: De tre givarna är till för följande. 1 av dem, som sitter ensam är en sensor som meddelar var vevaxeln är i för position. De andra två är varvtalsgivare som räknar ut hastigheten på ditt svänghjul--> därav du får ut RPM till styrboxen. Problemet är svårt att ringa in, eftersom man måste veta mera om det. /M3 E30(TIC) |
|
Grusse: Är "elektronikvan" så ska ta och kolla databoxen direkt. RafkoM3: Alla givarna har altså med styrboxen att göra... Var på BMW och frågade om dom kunde koppla in dator och kolla felkoder, fick ett märkligt svar: Allteftersom det kommer nya bilmodeller tas de gamla bort för att de nya ska få plats i datorn..?!! Detta låter inte som BMW i mina öron... _Johan_: Är inte min bil, en god vänns... Men tack för erbjudandet iaf!! |
|
|
Fixat!!! Kallödning i styrboxen, tack grabbar!! |
|
|
S38B38 Har din kompis nyss köpt bilen eller? För det låter som den jag hade, såld för inte så länge sedan av A.S. CARS. De hade lagat upp den efter en krock. MVH/Berbel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.