AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.363

Ni som har Schmiedmann´s grenrör - passningsformen?

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Jag har haft min bil på två verkstäder nu som ingen av dem kunnat montera det effektsystem - Länk - som jag köpt.

Mekanikern hävdar att det inte passar alls, medan man från Schmiedmann´s sida säger att det passar rakt av och säljs utan klagomål på detta. Jag tror på det eftersom det rimligen annars borde rasat in klagomål, och dessutom har de ställt upp bra o skickat ett nytt "kit" för säkerhets skull, så jag kan returnera det felaktiga....som då troligen inte är felaktigt.

Så...ni som har monterat detta, hur gick ni tillväga och hur var det med passformen?
Har du provat en annan mekaniker?
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Andra verkstaden nu ja
Ro
138
RonnyN
330i -03
Lyckades inte magnus få dit det så är det inte i närheten av att passa
på din bil då han brukar kunna trolla med det näst intill omöjliga..

På min fick han bända lite samt kapa och svetsa som jag berättat tidigare..

/Ronny

Helst på tvären....
Är drabbad av galna bilsjukan enligt min fru.....
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
RonnyN - Magnus hade inte tid tyvärr.
Jag tror inte det är några problem med systemet i sig annars.
Vet en till person som har haft problem med dem, finns tråd om det
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
BoMoW - okey var det den "nya" varianten av systemet, eller den gamla? Den nya ska vara ändrad sedan de första kom ut, och därmed passa utan modifieringar.

Kan du länka till tråden?
Länk

Monterade detta för ett tag sedan o kan säga följande:
Tar för en van bilmek en dag (8h), o utan att tömma ac:n, demontera slang o rör till kompressor+lossa motorkuddar o lyfta motor så är det nog hopplöst.
Passform är som sagt sådär-fick modda lite i vxl låda+anslutn mot avgas+svetsa om bakre lamdasondmuttrar. Största bekymmret på denna bil 330-01 var att motorstyrningslampan tändes efter ett tag-felkod på dålig effekt på bakre lamdasonder. Detta beror på att kattarna flyttas så långt bak o inte kommer upp i ordentlig temp. Nu när väglaget tillåter tung gasfot (o med högre utetemperatur) så har det dock funkat.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Har fått grenröret monterat nu. Det tog en stund, men det enda som krävdes var att lossa höger motorfäste o tippa motorn en aning. Precis som Schmiedmann (Viktor) sade från början.

Vet inte hur andra gått tillväga, men inget svetsande öht.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
330-mike:

Det glädjer mig att det löste sig.
De nya systemen ska som sagt vara mycket bättre än de första exemplaren som kom ut.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.