|
|
|
|---|---|
|
Tjenna. Ska nu flytta från Gotland till Stockholm till sommarn,o har inte en blekaste aning vad det finns för verkstäder där uppe. Vill självklart att de ska också kunna skruva märket (BMW) o ha bra kund service,betalar gärna lite extra så att det blir ett klokt arbete:) Vad rekomenderar ni er duktiga verksta..Mvh Christoffer Ps: Alla svar är välkomna | |
|
Borgs Bil AB i Vällingby är bra(www.borgsbil.se), Bil&Motorteknik i Huddinge är bra.(www.bilmotorteknik.se) Lycka till! Asken |
|
| Okey tackar,ska då kolla upp dem:) Mvh Christoffer | |
|
Jag har använt båda. Båda är bra. ------- //Lövet |
|
| Okey låter som sjysta ställen:) Vad ligger dem i pris o är det långa väntetider med bokning,arbetstider o.s.v Mvh | |
|
Borgs bil är rena skämtet, åtminstone vissa mekaniker och verkstadschefen. Kupéfläkten gick inte i min 740iA e38, och jag vände mig till Borgs för att få den felsökt. Jag lämnade in bilen och var av med den en hel dag för felsökning. Dom tog en femhundring för att felsöka den och påstod sen att det var fläktmotståndet som var slut. Dom ville byta även fläkten "när vi ändå är i farten". Kostnad? 10 000 kronor ! Jag höll på att svimma, och vände mig till Geschwindt's motor för att få en "second opinion", ett andra utlåtande. Det var första gången jag träffade Ubbe (som tidigare jobbade på Bil och motorteknik). Han bad mig öppna huven och dök ner, jag hann inte mer än kliva ur bilen innan han dök upp igen och sa "Jag har hittat det!" Va f-n, så fort? Borgs hade min bil en hel dag och sa att det skulle kosta tio tusen.... Vad var felet då? Jo, en trasig säkring!! Man kan tycka att en professionell verkstad inte får missa att kontrollera såna saker, och jag åkte förbannad tillbaks till Borgs och ställde verkstadschefen mot väggen. Den dumme fan vägrade nästan fatta vad jag sa till honom, men efter en halvtimmes hård press och argumentation gick idioten till slut med på att betala tillbaks femhundringen för deras "felsökning" och att erkänna att dom gjort fel. Det korrekta beteendet hade varit att erkänna DIREKT att dom gjort bort sig. Misstag kan alla göra, även om det var ovanligt stort i detta fall. Men det blir bara väörre av att man står på sig. Idiot... Har dock snackat med andra mekaniker inne på Borgs, och de verkar schyssta och kunniga. Dom kanske bara hade en dålig dag, plus dras med en idiot-jävel till chef?? Jag rekommenderar i varje fall Geschwind i Järfälla, skulle aldrig låta någon annan skruva i mina BMW. Ubbe är ruggigt trevlig, tillmötesgående, och så är han något slags mekaniskt geni - för honom är det så enkelt. Dessutom är hans priser betydligt bättre än de andra alternativen som nämnts. Bil och motorteknik har annars ett genuint välförtjänt gott rykte, även om dom är ganska dyra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.