|
|
|
|---|---|
|
Hej. NU har jag fått ett lustigt problem:( Börja med igår att man körde som vanligt och sedan vid 3000 varv tvärdör accelerationen. men nu idag är den seg från låga vartval med och varvar inte mer än ca 3000 varv:s även om man står still utan växel o trycker plattan i mattan så inte mer än 3000 varv. man hör inget turbotjut eller något men de funka till o från igår. om turbon lägger av borde den väl tvärdö direkt? Någon som har en idé vad de kan vara för galet?:( de är en 525 diesel e39 -01 mvh Emil | |
| Glömde även tillägga att idag efter 5 min körning så stoid bilen still i 10 min o vägrade sedan starta! men gick igång efter ett bra tag som tur var=) | |
|
Läs ut felkoder och be om en utskriven lista. Mvh |
|
| var det mkt vitrök under huven? :D | |
|
haha näe ingen rök:P Ska till bmw imorgon o se va de säger:o |
|
|
AJAJAJ! Fick bogsera bilen idag till verkstaden. den starta men tvärdog efter 30 sekunder. I eftermiddags fick ja ett samtal om att de va en hel j*vla massa fel! rabblar lite de han sa: glödsift kassa! någon pump till framsprutet startspärren var blockerad. O så va de lite till o t.o.m. verkstadsnissen sa att de här var väldigt konstigt o dre håller jag med om!:s ska hämta bilen o få papper på vad de e för alla fel:/ ingen på bmw verkstad ska fixa de för då blir de nästan mer än vad bilen är värd!:( |
|
| det där med felkod på glödstiften har jag haft sedan jag köpte min bil (ca 2år sedan), i vintras när det va -25grader så startade den utan bekymmer efter en "glödning" så hade även mina föräldrar på sin 530d -03. En annan felkod är att min elratt inte funkar men även den funkar klockrent.. | |
| Att glödstiften är dåliga är mycket vanligt för de glöder automatiskt när bilen startas och gör så en stund bara för att få renare avgaser snabbare.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.