AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.802

Bmw 525 -92 m50b25 Startar inte

Sh
38
Shaad
523I -97
Min bmw vägrar starta. Jag körde hem från skolan idag, då gick den hur bra som helst det har den alltid gjort, Sen kom jag hem stängde av den sen 5min senare skulle jag starta den igen och då vägrar den starta, startmotorn går runt som den ska, allt fungerar men den vägrar starta, kan låta som att den tänder till i början när jag vridit på startmotorn men sen händer det inge mer.

Någon som har nån aning om vad som kan ha hänt?

Mvh
Sh
38
Shaad
523I -97
Nu har jag fått den att starta man sparkar i tanken då går den ett tag, men sen dör den igen, och så slår man i tanken igen då startar den och går igen men de är slö när man gasar på. Är det filtret som stockat igen tror ni?
GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Bensinpumpen, klassiker!
mvh/Gunnar

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Lurade nog på bränslepumpen jag med. Nu när du sparkat igång den en par gånger är jag säker :)

Ny pump. Du kommer åt den genom ett lock under bagagemattan nånstans.
OBS! Rökning förbjuden under arbetet ;)
Sh
38
Shaad
523I -97
Okej hoppas det är de :) Vet nån vad en sån pump kostar? Och är de nån som vet vart bensin filtret sitter så kan jag byta det också när jag lika är igång?

Mvh
Sh
38
Shaad
523I -97
Sitter det bara en pump på min bmw? alltså den i tanken?
Sh
38
Shaad
523I -97
Det värkar inte som att det är pumpen, för när jag rycker lös slangarna som går till filtret från pumpen så kommer det bensin. Men sen när jag sätter tillbaka slangarna så startar den inte. Är det stock i filtret då eller?

Mvh
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det kan ju vara tryck i systemet, eller att det rinner av hävert-verkan. Men du borde tydligt höra pumpen. När du lossade slangarna hade du väl tändningen av och då skall pumpen inte gå.
Sh
38
Shaad
523I -97
Nä, jag tog lös slangarna sen vred jag på starten då kom det bensin, Men de var tydligen inte filtret för provade byta det nyss och den starta ändå inte, om man inte slog i tanken. Så det är nog pumpen.
Visst sitter pumpen i tanken? och hur får man lös den?

Mvh
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, pumpen sitter i tanken. Under bagagerumsmattan någonstans hittar du ett täcklock i golvet. Ta bort det så ser du pumpen.

Plåttank: Länk
PlasttankLänk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.