AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.376

fälgar och coilovers

ny
4
nyqan
320i cab -93
Har problem med att ha ca:9tum breda fälgar både fram och bak jag tror att detta alla är igentligen bak fägar. nu till problemet fälgen fram är bara 1mm från fjäderbenet och jag har köpt coilovers detta rimmar inte. Ska jag köpa nya fälgar eller går det att flytta ut med speacer.Hur är det på standard m3 limo fälgar är det bara 1mm fritt fram.

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag skulle löst det spacer!
ny
4
nyqan
320i cab -93
jag får skaffa ett par och mecka när det regnar.
jag vill ju köra lite med taket nere ochså.
ny
4
nyqan
320i cab -93
hej har satt dit grejena nu det blev 5mm spacer och jag fick ta bort hjälp fjädern. Bilen blev 5mm lägre men otrolig hård. Tror ni att man kan svarva om fjäderbens toppen så kanske jag kan få ner bilen 15mm till för den är inte låg nu men hård.
CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
hårdheten beror på fjädrarna och hur hårt du har spänt förspäningen av fjädern.
Men har du köpt coilovers med hårda fjädrar så får du nog leva med att det är hårt.
ny
4
nyqan
320i cab -93
Som sagt kan jag inte ha den extra fjädern som ska funka som späningfjäder, för att fälgarn vara lite för breda 8.5" och et 45 så det får kanke blir ett par nya fälgar eller mera spacer. jag har lite bilder på det det kommer senare.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Mät upp din fjäder och köp en kortare fjäder det finns i alla längder och sättningar.Den lilla fjädern är till för att huvudfjädern inte ska ligga och skvalpa runt eller släppa när dämparen är utfjädrad. Bestäm höjden därefter beställer man fjädern..justerbarheten är till för att fördela marktrycket på bilen

Spänna en huvudfjäder till förspänt läge är...inget att rekomendera samt du har förlånga fjädrar till din valda sättning av bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.