|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har Vesta på min 730d från 2004 och var en njöd kund jag har haft bil sedan 1987 och en olyckan i 1987 aldrig en skada men så bliv min bil stulen för 45 dagar sen och jag har inte sätt penger an jag tro att dom tro inte på mig att min bil bliv stulen svårt att bevisa att man är oskyldig dom sa att BMW 7 själs inte!!! de var inte de dom sa när jag frågade varför premiam var så dyr då sa dom att jag hadde en stöldbegärlig bil är de någon som har ett förslag eller är de så VESTA kör försöka lågga skulden på sina kunder Polien vill inte göra något för att jag har försäkring vad gör jag nu tiden går, och jag har ingen bil varför ska man ha en föräkring när man får ingenting när de händer Jag vill ring till VESTA chef är de någon som har hans numer ni kan ringa mig på 0708956008 tack för inputen Noah Brown | |
|
Tjena Noah, förstår din frustration och du är inte ensam om den här problematiken. Finns ett par trådar till här på AP med likande scenario. Att den varit ute på annons kan kanske ha gjort att fbolaget är lite extra kinkiga? Kan nog vara bra att kontakta en advokat om dem fortsätter att trillskas. Håller själv på och kolla försäkringar för E65 och E63 just nu, och man börjar ju undra vad man faktiskt får för dem nätta 20.000kr som man får betala för helförsäkring... |
|
|
Kontakta advokat, kolla gärna först om du har rättskydd. Då brukar dom blir mer samarbetsvilliga. |
|
| Fråga varför de har sålt en stöldskyddsförsäkring till dig som de aldrig haft för avsikt att leverera om bilen blir stulen. | |
|
Vesta håller stilen! mvh/Gunnar |
|
|
Det här är inte ett Vestaproblem. TV-programmet PLUS har haft ett par fall med olika försäkringsbolag (Folksam, IF?), där bolagens representanter hävdar att moderna bilar inte går att stjäla. Om de verkligen anser det, borde stöld utgå ur försäkringen och premien justeras neråt. Juridiskt ombud är nog det enda rätta. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
jag fick ett samtal från VESTA idag dom ska betala!! nu få vi se vad dom vill betala :-) |
|
|
Spänn fast säkerhetsbältet! /Gunnar |
|
| Bump! | |
|
vad fick du för bilen? / Daniel |
|
|
tiden går Vesta vill bara betala 154,000:- dom villa ha min 2004 till en 2003 bilen kom från bmw 20-12-2003 men efter jag kotaktade besiktnings-/värderingsmannen på www.besiktning.nu så fick jag upp de till 190,000:- nu har jag en fråga till kan jag få ränta på de 190,000:- tiden gå och jag har inte sätt pengerna bilen blive stulen i mars Noah Brown |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.