|
|
|
|---|---|
|
hej som rubriken lyder vilket batteri ska jag ha i min e39 523ia 97? Vad kostar ett orginal mot respektive biltema mekonomen etc? Mvh Henrik | |
|
Varta Silver 100ah ~2300kr Banner Running Bull 95ah ~2500kr Biltema har ett 88ah för 999kr |
|
|
Jag har ett Varta Silver Dynamic 100ah i min bil. Bilen har stått still i 3 månader (då jag har varit utomlands) och det har ju varit en väldigt kall vinter -35. Men den startade direkt. Lika så förra vintern. Jag är supernöjd :) www.4x4expedition.se |
|
| Test av "mindre" batterier har du bl.a. här; Länk | |
|
Är i Halmstad på semester... Konstatera att batteriet blev dåligt. Bilen hade stått med parkeringsljus i ca en kvart och innan dess stått still i ca två dagar. Den går ner i sleep mode, men inte starta bilen. Så laddaren fick stå på ett dygn ca och bilen hoppa igång som ingenting. Men efter en dag stillaståede så ville den inte starta igen. Testade att ladda igen men samma resultat. Så ikväll fick det bli en tur till biltema. Vart ett 90 ah batteri i samma storlek som originalbatteriet för 999:- tre års garanti. Men vi får väl se hur det fixar vintern... Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.