|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Hoppas alla ni som får utbytt koppling skriver och ger statusrapport. Dvs det kan vara bra för oss övriga att veta om nya kopplingen fungerar bättre än den tidigare (ryckiga), samt även få info om bytet gjordes snabbt och smidigt av BMW eller om ni fick bråka för att få uppdateringen. Skriv desutom vilken verkstad ni vände er till. Mvh /E |
|
|
Ni som har fått svänghjul och koppling bytta, känner ni att det vid dragläget vibrerar eller pulserar lätt? Eller är det som innan? Jag pratar inte om cluch judder. Vibrationerna (pulserande) jag talar om efter bytet är att jag känner motorn då kopplingen släpps upp och jag får kontakt. Det är inte mycket men det känns. Och så var det inte innan svänghjulet och kopplingen havererade och blev bytt. |
|
| När jag släpper upp kopplingen får bilen i ett visst läge mer dragkraft än när den är helt uppsläppd. Är det detni menar med ryck? | |
|
Jag har inte fått svänghjulet bytt, bytet av själva kopplingen kanske kommer gå smidigare nu framöver ifall de vet att de har hittat problemet och löst det. Annars gjordes flertalet felsökningar och programuppdateringar innan kopplingen byttes för min del, så det har inte varit smidigt direkt. superstar: Jag kan känna ett svagt pulserande när jag släpper upp kopplingen, men det är inte samma som det vanliga "clutch judder" som du skriver och det är heller inte störande för min del. Men du kanske har vibrationer som är mer än vanligt?! /C |
|
|
Daytona: Jag kan inte minnas att det var så innan bytet. Det är lite störande tycker jag men mest blir man bara orolig för att det är obalans i svänghjulet vilket kanske kan ge följdproblem längre fram. Fler som också känner pulserande i kopplingen? |
|
|
Kan uppdatera i den här tråden eftersom jag har samma problem med min 320D-08 och monterade bort CDV-ventilen för att se om det hjälpte. Efter operationen blev kopplingen mer direkt och mindre förlåtande. Dock kändes det bra, tycker jag. I någon månads tid kände jag inte av huggen alls, men sen återkom de smygande igen. Alltså hade ingreppet någon påverkan på problemet men bara tillfälligt. Om jag rullar iväg på tomgång hugger det sällan, men så fort jag ger gas vid igångstartandet så kommer huggen. Olika mycket olika dagar, och vissa dagar känner jag knappt av det alls...då bilen andra dagar hugger så man tror kopplingen har gått åt helsicke. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.