|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Jo det är så att jag efter att ha tvättat bilen igår gjort rent den i motorrummet, ja allt de där man som en pedantisk människa gör, tog mig en titt på nivån på motoroljan på stickan. När jag drog upp den så visade det sig att det bara var upp till halva stickan, inget konstigt kan många tänka sig. Men jag som alltid har blivit lärd att man skall ligga strax under eller på Max linjen blev då lite fundersam. Till saken är att BMW (Göteborg) gjorde service på den för en vecka sedan där bland annat oljan skulle bytas. Fri service är det = mindre olja i motorn eller? Har nu funderingar på att köpa filter och ny olja (som jag byter själv) för att i ärlighetens namn så har jag 0 i förtroende för dessa service verkstäder. Skall ta mig en till på mikrofiltret med skall också vara bytt, men det tror jag inte på heller eller snarare jag tar det inte för givet. Hur har ni upplevt det där med service, brukar BMW snåla på oljan till motorn? Det man inte ser vet man inget om. Så ju fortare du kör desto mindre hinner du se. | |
| Om nivån ligger på halva stickan får du i max 2-3 dl till om du toppar upp. Jag har ingen sticka utan kollar nivån via färddatorn och den är i mitten så det är nog inget fel. Du ser ju på oljans färg om den är bytt eller ej. Jag har fullt förtroende för BMW i Uppsala som servar min. Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.