|
|
|
|---|---|
|
Hur ofta dyker bilar som denna upp?. Länk När jag letade efter en bil som denna förra sommaren dök det aldrig upp någon som var i skicket jag ville. Är det värt att jag säljer min bil med en stor förlust för att kunna köpa denna eller skall man sälja i lugn o ro och fortsätta leta i sommar? har lixom svårt att göra en icke känslomässig analys av det hela :) | |
|
Ehmmm...sa du storförlust? Bilen kostar ju 30 tusen, inte 300 tusen...hur mycket kan en storförlust vara på en 30 tusen kronors bil i dagsläget? Sälj den du har och köp den du egentligen vill ha. |
|
| ...kan tillägga att det priset han vill ha är ca 10 tusen mer än vad bilen är listad att kosta. Dessutom är den bilen importerad, haft 7 ägare på 8 år sen den kom till Sverige. Du sätter inga frågetecken kring att det varit 1 ägare varje år på bilen? Det hade jag iaf gjort. | |
Roffa1 |
Visst, ser bilen fin ut på bild. men hur ser den ut på nära håll. Sedan är det nog inget "större drag" efter snik modellen 316 på 106hk. Tycker priset verkar väl tilltaget, tror du får en fräsch 325:a för samma peng. |
|
Jo jag menade min bil, men skall jag sälja min bil omgående får man gå ner ganska mycket. i mitt fall kanske 10-12k. Självklart är det kaffe-pengar för dom som har ett bra kneg och bil för 250-300k. Jo såg det nu, kanske är smartare att vänta av kolla i sommar eller så slår jag honom en signal. Tack för din input! |
|
|
Mjo jag resonerar att jag ska ha råd att laga bilen med originaldelar och hålla den e bra skick, därför väljer jag en mindre modell där jag vet att jag har råd att hålla den i bästa skicket som jag vill. Jag betalar nästan 4k i försäkring på 316 idag, vågar inte fundera på 325. Och jag vill ha sista årsmodellen av e36 coupe isåfall. Är som du säger inge vidare drag efter dem, frågan är bara vart alla bilarna håller hus :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har faktiskt inte sett den vad jag kan komma ihåg, snygg på bild dock ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
M Sportpaket i Avusblau kostar betydligt mer än en standard 316i, det bör man vara medveten om. Stephan |
|
|
Men jag förstår inte hur du resonerar. Eftersom du tittar på bil i den här prisklassen så är det tusenlapp i fråga och inte tusenlappar som du vill spara in. Eftersom du skulle förlora 10-12 tusen på att sälja din bil för att kunna köpa den här du länkade till så gör du ditt livs misstag. För 10-12 tusen kan du LÄTT göra om din bil så den ser bättre ut än den här. Varför göra en medveten förlust av pengar helt i onödan? Du har en 316i och ska köpa en annan 316i....och förlora 10 tusen....jag begriper bara inte vad som är så speciellt med den här mot den du har. |
|
| Största skillnaden är limo vs coupe. Det tycker jag är stor skillnad. | |
|
Min bil är inte coupe, har inte skin eller m paket , sen är det färgen som är så fin :), Men det är klart..man kanske kan hitta skin och m paket för 10-12k och modda min egen?. Nja kanske lika bra att spara och kanske hitta en 318is coupe -98 efter sommaren istället då. Blev bara så kär i just den. Tack för all input! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.