|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hadde tänkt Stoppa i en m50b25 motor i min 320 -91. Det är alltså utan vanos. Då jag har sökt runt på nätet ett par timmar nu har jag både läst att Det är "bolt on" Bara stoppa i å köra" dvs, man behöver inte byta div boxar & kabelmatta. Samt Att man måste byta boxar + kabelmatta. Motorn hadde jag tänkt köpa på nån skrot (taget ur e36) så slipper man byta oljetråg om man skulle ta ifrån en 525, (som jag också hittade info om när jag sökt runt) Rätta mig om jag har fel. Vanoset då? eftersom jag inte har Vanos nu, Måste jag hitta en m50b25 UTAN vanos då eller funkar det ändå om det nu är "bolt on"? Låter ganksa otroligt men man måste ju få fråga :) Kortfattat: Vad behövs göras för att Stoppa ner en BMW 325 Motor i en BMW 320 -91?. PS. Ber om ursäkt för eventuella stavfel & oklarheter i texten, det är inte min starka sida. Fråga om det är nått ni inte förstår! Alla tips & svar uppskattas! Mvh Johan! | |
| hej jag har gjort det på en 320i -91 det du behöver är databox o kabel härva och lmm från 325i motorn annars pasar allt bolt on. | |
| glömde säga jag satte i en 325i motor utan vanos i min | |
| Härligt! Blev de stor skillnad? Du har inga bilder eller dylikt från ingreppet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.