|
|
|
|---|---|
|
Hej jag hade en läcka tidigare på expansionskärlet,uppstod säkerligen nu i vintras när jag satt fast på parkeringen när det hade fallit så mycket snö under natten, jag vrålvarvade bilen när jag gungade fram och tillbaka för att komma loss från snödrivorna på parkeringsplatsen, jag tätade den läckan jag hittade med lite kemisk metall , men det höll inte tätt, utan nu läcker det ut mer och mer, så jag blir nog tvungen till att köpa ett nytt expansionskärl, kostar 500 spänn på bmw ,så det är inte så blodigt dyrt.bättre det än att riskera att överhetta bilen och spränga topplocks packningarna,idag blev bilen överhettad fick köra in till sidan av vägen ,lät den kallna, körde hem försiktigt, kollade oljan inget vitaktigt på stickan normalt svart så toppen klarade sig(hoppas jag) men är det svårt att byta det själv. | |
|
svarar själv på frågan.Det är inte så svårt att byta ut expansionskärlet,läste att det kunde sitta fast ordentligt,men hittade en sida med utförliga bilder. Länk istället för att lossa expansionskärlet från fästet direkt, så är det enklare att lossa hela fästet med expansionskärlet på, därefter är det lättare att lätt bända loss expansionskärlet, nu kan jag nog byta ut expansionskärlet på en kvart. provade att återigen laga expansionskärlet med först ett lager med glasfiberspackel,slipade ner det, och därefter ett bra lager med kemisk metall.utanpå det virade jag ett tjockt lager med eltejp runt hela kärlet. men till alla som tror att det går att laga ,glöm det, det höll en dag nu sipprar det ut vatten från den igen. på måndag åker jag och köper ett nytt expansionskärl ,det är enda lösningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.