|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har precis blivit båtägare och behöver därmed något att dra med. Skulle gärna vilja ha en E65 diesel från -05 med utbudet verkar vara ganska begränsat om jag vill ha en med löstagbart drag för vettiga pengar. Får därför bli en 5-serie LCI istället, touring eller limousin spelar ingen roll. Kraven är följande: Avtagbart drag Diesel M-paket Komfortstolar Navigation pro Sen vill jag gärna ha följande, men det är inget krav: Soltaklucka Större ljudpaket Head-up display (Manuell) Till saken. När tror ni att F10 kommer trycka på begagnatpriserna på E60/E61 så de tar nästa markanta steg nedåt? Vore förargligt att köpa en bil idag för att sen få ett större fall direkt p.g.a. 1,2 eller 3 års leasingbilar som kommer ut på begagnatmarknaden. Eftersom F10 är så färsk borde detta först ske om 2 år. Jag tror att den första större värdeminskningen redan har kommit eftersom de som bytt upp sig till F10 och inte blivit nöjda med BMWs inbytespriser och orkar sälja privat. Vad tror ni? | |
|
Rubriken ska naturligtvis vara: "Värdeminskning BMW E60/E61 facelift/LCI p.g.a. F10" |
|
| Tänk på att löstagbart drag kan eftermonteras för ca 8000 så du behöver inte tänka på det när du letar begagnad bil. | |
| Påverkas begagnatpriserna så mycket egentligen, det är inte direkt samma prisklass. | |
| Det är klart priserna kommer påverkas. E60/61 kommer tappa 30-40' i ett naffs. Alla e60/61 modellår 2009-2010 kommer falla och kommer naturligtvis dra ner dom äldre bilarna. | |
|
Bilpriser, liksom "allt annat"-styrs av de klassiska tillgången och efterfrågan.. "Väller" det in nyinbytta E60/61 så kommer det givetvis påverka prisbilden.. Nya "femman" är ju dessutom väldigt lyckad designmässigt- enligt den flesta bilkännare.. detta medför säkert ett extra tryck på inbytessituationen.. Således ett gyllene läge för de som suktar efter en fin E60/61... Åkte förbi M-bilar och såg tre nya "femmor" på parad- jäkla snygga bilar!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.