|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Det är såhär att min farfar har ägt 3 st BMW, nämligen E12 518i, E28 518i och nu slutligen en E36 316i. Inga motorstarka bilar kanske, men min farfar har alltid varit nöjd och gillar BMW väldigt mycket. Det är bara en sak som han egentligen kan klaga på och det är ett syndrom som alla 3 bilarna har haft. Framförallt när bilen blir varm, på sommar-halvåret och vid mycket stadskörning så börjar bilen rycka om man ger för lite gas på 1:ans växel. Det är svårt att förklara detta syndrom men man måste gasa till ordentligt för att den inte ska rycka. Detta ska inte förknippas med när motorn rycker för att den håller på att "dö". Detta problem har varit på alla 3 bilarna påstår farfar. Några förslag på vad det kan vara för fel/problem? MVH | |
Roffa1 |
Det låter onekligen som att farfar borde ha "Sotat ur" bilarna på motorvägen lite då och då. Alla BMW motorer gillar att få sträcka ut i lagom hastighet;-) |
| har samma problem på min, funderar om de kan va LMM? | |
|
Hmm, din teori är ytterst rimlig då farfar aldrig "drar" på om man säger så. Han har alltid älskat att ligga och försöka pressa förbrukningen om man säger så. Men kan det alltså vara detta som stör? MVH |
|
| Det ska påpekas att den rycker bara när man "startar" från stillastående, så vid kökörning framförallt eller vid mycket rödljussstopp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.