|
|
|
|---|---|
|
Hej Car-store har en fin BMW 530D som jag är sugen på: Länk Bilregistret säger att bilen är privatimporterad. Kan man lita på mätarställning och firman att bilen är ok? Finns det något jag bör kolla upp? Jag har ganska långt till Göteborg så jag kan inte åka dit och titta utan tänkte isåfall bara titta på den i samband med köp. Jag skulle uppskatta lite experthjälp, jag var helt inställd på att köpa tills jag såg att det var import och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. | |
| Länk | |
|
Tack Känns ju lite oseriöst. Jag mailade dom om bilen tidigare i veckan men har inte fått något svar. Jag ringde även idag men bara faxen som svarar och jag hittar inga öppettider så det känns ju lite konstigt. På blocket hade dom iaf mobilnr och jag tänkte jag skulle höra lite, man kan ju höra om dom verkar seriösa. Så jag ringde och tydligen skulle en annan spekulant titta på bilen idag. Jag har skummat och sökt lite på forumet och jag är imponerad av dom här som verkligen kollar upp bilar och informerar köparna och säljarna när dom hittar fel. Finns det något sätt för mig att kolla upp bilen eller något jag kan fråga dom som verifierar bilens miltal? Den har faceliften så det är definitivt en -07:a. |
|
|
Vad jag vet så finns det inget sätt att med säkerhet bekräfta miltalet på en bil. Även om många säljare påstår det.. Jag skulle överväga mer än en gång, innan jag skulle handla av en firma med Car-stores rykte. |
|
| Har för mig att jag läst i en annan tråd att en tyskimporterad bil med en stor diesel i är en av de mest skruvade bilarna. Stämmer?? | |
|
Ett par tankar... - 530d är den vanligaste E60/E61 i Tyskland och utbudet är enormt = jag hade hellre köpt bilen direkt i Tyskland av en seriös (t ex BMW) handlare. - Bilen har eftermonterat M-Aerodynamikpaket, dvs den har inte M-sportpaketet vilket är lätt att missa om man inte är så insatt. - Firman som säljer har väl inte det bästa ryktet så varför ta risken. - Stämmer som Newman skriver att 3- och 5-seriedieslar är populära skruvobjekt hos de mindre svenska bilimportörerna. Finns ett stort utbud av bilar som rullar 5-8000 mil om året och som förutom milen är i väldigt gott skick. Att backa dessa 8-10000 mil är inga problem och eventuellt lackera om fronten för att dölja stenskott och sedan säljs dom... ___ //Ulf |
|
|
Det var intressant om M-paketet. Jag vill hellre ha en bil utan M-fjädring, gillar komforten :) Är kanske bäst att låta bli, är så synd bara för den såg så fin ut och importbilar verkar ha betydligt bättre utrustning. Och jag vill ju ha en bil nu på en gång ;) |
|
|
Pilis, Jag har en svensksåld 535d -07 facelift spacegrå med svart inredning som jag eventuellt tänker annonsera snart. Bilen har en hög utrustningsnivå. PM:a mig om du är intresserad. |
|
|
Ringde car store idag. Bilen importerade dom från Tyskland för ett år sedan till en kund som nu vill ha nya 5-serien och anlitat car store för byte. Dom låter trevliga och så men jag vill nog ha mätarstälnningen verifired på nåt sätt, om det nu går? |
|
| En 535:a vore förstås ännu bättre :) | |
|
Jag har varit i kontakt med en säljare för car-store. Han verkade trevlig och seriös och jobbade på att ta fram all dokumentation. När jag pratade lite med honom visade det sig att han hjälpte dom med bilen som ett säljuppdrag, han jobbar alltså inte för car-store. Han importerar bilar på uppdrag och eftersom han bor nära mig anlitade jag honom för en import. Det har fungerat mycket bra hittills och jag har idag köpt en fin bil i Tyskland, transport är bokad till torsdag-fredag. Förhoppningsvis är jag lika nöjd när allt är klart. |
|
|
Jag säger absolut inte att den är skruvad. Däremot sökte jag på mobile.de 535 d upp till 7000 mil 07:or 15 st Den billigaste kostar 29900 och då har den ingen Head Up Nästa kostar 33900. Söker du på samma bil men mätarställning 12500mil till 20000mil så hittar du också 15 st. Då kostar den billigaste 19900 och nästa 22900, 24900. Resten får man själv bilda sig en uppfattning om, de kan ju ha en jättebra kontakt. Som sagt, jag har aldrig påstått att Carstore ägnar sig åt något fuffens. |
|
|
Jag håller med om att man ska vara misstänksam och att priset är bra. Nu är det iofs en 530d och inte 535d. Anledningen till det lägre priset kan vara att dom importerade bilen för ett år sedan och nu säljer den åt den privatperson som köpte den av dom för ett år sedan, det kan alltså vara han som tar värdefallet. I vilket fall så har jag valt att importera en egen bil istället, känns tryggare och med det utbud som finns i Tyskland kunde jag få en bil som passade mig bättre utseendemässigt :) Den 530d jag köpt i Tyskland motsvarar ungefär bilen på car-store fast kostar 50 000 mindre :) (jag säger inte att car-store inte mätarfifflat för det, det får nästa köpare avgöra). Jag har inte heller haft kontakt med någon ansvarig för car-store så jag har ingen uppfattning om hur seriösa dom är. |
|
|
Pilis: Har du betalat något för bilen än? Karl Birgander, Göteborg BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 |
|
|
Hej Bilen från car-store struntar jag i. Jag har betalat in handpenning på en bil i Tyskland till en auktoriserad BMW-handlare. Varför undrar du? |
|
|
"Förmedlare" är precis som bilhandlare, det finns bra och dåliga sådana. Är det en auktoriserad handlare så är det ju bättre. Karl Birgander, Göteborg BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.