|
|
|
|---|---|
|
hej... fick nyss veta nåt jag inte tänkt på.. visste inte att bmw e39 M sport från 2001-2003 hade skillnad på på fälgarna bak mellan sedan och touring... fram har dom samma men bak så ska sedanen ha 255/40/17 medans touringen har 235/45/17 samma som fram. jag slängde på dom bredare bak på min touring:) ser bättre ut och käns stabilare på nå vis... vad kör ni med och kan det ta skada på nåt sätt? | |
|
Hej.... Har kört med 235/40 18 runt om, men nu blir de 235 fram, 265 bak å 19 tum då;) |
|
|
Det gäller samtliga fälgar till E39 Touring där sedanen har bredare bak, dock så passar de breda bak även på Touringen så det är inget som kan ta skada. Kör också 235/40-18 runt om på 8x18" Style 42. Hade gärna haft 9x18" bak men då man sprang på en uppsättning i nyskick till ett bra pris så fick det bli samma runt om. ___ //Ulf |
|
|
Ett undantag till min kommentar ovan... M5:ans bakdäck (275/35 på 9,5x18") kräver oftast valsning av skärmkanterna för att passa på en Touring. En del går också ner på 265/35 för att få det att passa bättre. ___ //Ulf |
|
|
Hej! Jag körde med 275/30-19 bak på orginal Alpina fälgar och det var inte i närheten av att ta i men jag vet inte vad det var för ET på dom. Mvh Jimmy |
|
|
hej igen! ok så att ha sedan modellens bredare bakhjul är inget som kan påverka negativt alltså!? upplever att bilen blev mycket tightare o stabilare på motorväg med dom bredare M sporthjulen bak!? kan det stämma? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.