AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.182

Bmw stängs av efter ca en minut

Bm
10
Bmw-520i
520i E60 04-års modell
Hej .

Jag äger en BMW 520i E60 - 04.
En dag när jag skulle ta mig till jobbet på morgonen vrider jag om nyckel som vanligt men det händer inget alls.Man hör bara clik ljud .Lyckades få igång bilen med start kablar och körde i väg för att ladda upp batteri men efter ca 500 meter börajde bilen krångla och tappa fart.Lyckades ta mig tilbax till parkeringen och sen va bateriet helt slut.Generator laddar inte alls .Har bytt generator till en sprilans ny. Men tyvär va det samma fel kvar. Efter halv minut bilen bara dör och det går inte att starta utan startkablar. Koplade direkt från generator till batteri och då funkade bilen helt normalt .
Min fråga är om någon har haft samma besvär och om det finns nån säkring eller räle som sitter mellan generator och batteri som kan ha slutat att fungera eller om det har att göra med nån kabel.
Jätte tacksam för alla svar .
Tack på förhand.

Ivca
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Hur är batteriet egentligen? Har du mätt laddspänning? Är ev nytt batteri "inkodat" så att det får rätt ladd?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
kolla efter eventuell ärg på jordkablarna också.
hur "kodar" man in ett nytt batteri, är det inte bara att montera och vrida om myckeln?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Är det fel kapacitet på nya batteriet måste det anges så att bilen laddar korrekt, enligt vad jag fått veta. Tror det står om det på forumet.
MAn behöver diagnosverktyg för att "koda in" ett batteri.
Det finns även ett laddningsrelä som kan spöka.
Åk till en Bmw vekstad och läs ur och nollställ felkoderna.

HP
Bm
10
Bmw-520i
520i E60 04-års modell
Tack för alla svar.

Jag har åtgärdat felet.
Det visade sig vara en kabel som sitter nära vänstra bakhjulet som är koplad mellan generator och bilbatteri. . Den har oxiderat rejelt och den förde alldrig strömen .
Skönt att detta är åtgärdat och man är glad igen att man kan njuta ut av BMW-s skönhet :).

Ivca
Visa användare
42
BeEmWe1
525 E60
Sitter inte batteri höger bak?
Bm
10
Bmw-520i
520i E60 04-års modell
Jo den sitter höger bak,men kablaget tydligen går nästan på mitten,jag kanske utryckte mig lite tokigt men den satt närmare vänstra sidan än höger.
Hur som helst det va skönt att detta är åtgärdat och om någon har liknade problem hoppas att min erfarenhet kanske kan hjälpa till.

Ivca
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.