AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.410

318is M42 Kokar!

nr
13
nrb_tuning
318is compact -94
Hej! har fått ett litet problem med min compact.. började med att kylaren började läcka lite..trodde jag.. kan även vart att de jäst över lite i expantionskärlet också.. tänkte inte så mycket på det för tempmätaren har ju alltid vart normal, så ja hällde i lite kylar tätning och tänkte nu blir de nog bra... men körde typ 5 mil sen kokade bilen.. tänkte då att tätningsjoxet satt sig någonstans.. så bestämde för att byta kylare och spola ur systemet.. det har ja gjort nu MEN! slangaran till värmepaketet blir inte varma.. och den kokar efter en stund har luftat med luftskruven på kylaren och så.. men känns som det är dålig cirkulation..

Så lite funderingar om någon har svar på det.

* sitter ju en el cirkulationspump på en av slagarna till värmepaketet, brukar den gå sönder?

* är det vanligt att vattenpumpen brukar havirera på M42orna?

* nått speciall knep på när hur man luftar kylsystemet på rätt sätt

Tacksam för svar // Rikard
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
provat att byta termostat? Låter som den om slangarna inte blir varma. Ta ur termostaten och koka den i en gryta på spisen. Funkar den som den ska så öppnar den sig. Alternativt kör bilen utan termostat och kolla om den kokar då också.
nr
13
nrb_tuning
318is compact -94
Okej. ska testa med det får ja se. tack så länge

mvh//Rikard
nr
13
nrb_tuning
318is compact -94
Fortfarande inte fått ordning med mitt problem.. hur vanligt är det att blockpackningar går sönder på M42? för ja tycker den beter sig väldigt märkligt.

mvh//Rikard
nr
13
nrb_tuning
318is compact -94
Med lustigt menar jag att när ja kör med luftskruven borta på kylaren, så är det som en ångmaskin, står världen pelare upp med ånga ur luftningshålet, men inget vatten dock och då håller den temperaturen bra, men skruvar ja dit luftskruven så stiger tempen nästan direkt..

//Rikard
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skulle gissa på vattenpumpen!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
nr
13
nrb_tuning
318is compact -94
Hmm men känns som ja har ju cirkulation. vatten kommer ju i överströmningsröret till expantionskärlet och alla slangar blir ju varma..

//Rikard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.