|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket tryck,klarar Vortech V3si kompressor? Ligger på 7psi nu,vill ha mer! | |
| Länk | |
|
-3 Si-Trim Kompressor Se större bild Audiospecifikation Max Hastighet: 52000 RPM Max Boost: 22 PSI Max Flöde: 1150 CFM Max effekt: 775 HP Peak Effektivitet: 78% Audiospecifikation gäller för enheter utrustade med standard växelhus. Mått Ansvarsfrihet OD: 2,75 " Inlet OD: 3,5 " Ansvarsfrihet ID: 2,38 " Inducerare Diameter: 3,1 " Kvalitet Funktioner Denna konstruktion möjliggör kompressor installation och drift utan olja linjer Extra 78% maximal effektivitet Idealisk för senaste generationen bättre andning, hög effekt gata och strip motorer Betydligt bättre flöde och effektivitet vid höga öka nivåer, vilket ger helt nya nivåer som vinst Spiralformade redskap design med 3.6:1 step-up V-3 överladdningsaggregat kan installeras i befintliga Vortec V-1, V-2, V-4 eller V-7 bracketry Inkluderar fjärrkontroll vätska avloppsslangen (bifogas kompressor) som tillåter enkel vätska förändringar utan att ta bort kompressorn från fordonet En ventilerad växelhuset montering bekämpa eventuell inre trycket frågor som för närvarande är förenade med ej ventilerade konkurrenskraftig design Integrerad växelhuset förbryllande för korrekt olja kontroll Enkel olja Slinger design kräver ingen separat axel eller med uppsättning. Detta ger rätt vätska leverans till växlar och lager Superchargers är fabrik förfyllda med vårt speciella syntetisk vätska. Integrerad oljestickan för enkel vätska kontroller Superchargers överstiger 6 PSI kräver en Vortec standard shuntventil eller en Vortec Maxflow racing shuntventilen. Superchargers överstiger 10 PSI kräver en Vortec Maxflow Mondo eller Maxflow racing shuntventilen. Information om garanti 1-År Kompressor begränsad garanti Medföljer alla superchargers utom ras / tunga modeller. Mer information (PDF) . Observera V-3 Superchargers inte är "universell passform." Varje V-3 kompressor är konfigurerad för ett speciellt fordon. Installation av fel V-3 enhet för din bil kan leda till en felaktig mätsticka läsning som kan orsaka under / över-fyllning av vätska i enheten. Antingen situation kommer sannolikt att i bortfall. För varje modell, den avlägsna olja avloppsslangen hamn plats, oljestickan hamn läge och den faktiska oljestickan längd är specifika för fysiska läggning av enheten när den är installerad i fordonet. |
|
| Haha blev lite felöversätt av google :-). | |
|
Man Tackar! Jäklar i min låda! vad kompressorn pallar! Få se om resten håller oxå :) |
|
| Håller du på att bygga nåt kul av din 540? | |
|
Tjena Grabben! Jag håller på och,kollar upp en grej. En kille i Usa.kör med kompressor,samma bil som vi har. Med 480hk,och lådan håller. Så köper man ny kamm (catskam) så är du i närheten av den effekten. Går att göra mer grejer,typ värre ventiler osv. Alltid kul att ha mer hk!! |
|
|
ingen dålig kompressor precis, men vad kostar den? måste snart sätta på min med =) kabelapa: effekten har ingen betydelse eftersom det är vridet som dödar lådan. 560 är satt som max av ZF och 570 av BMW om det är 5hp30 vi pratar om då. det konstiga är att i manualen till era 5hp24 så står där faktiskt att lådan bara pallar 420nm.. detta har jag svårt att greppa... stämmer detta så borde man inte överskrida med så mkt. det tar nog inge lång tid innan hans låda är död ska du se. |
|
|
Jag har kört ett par tusen mil med min och märker inget än iaf. Men visst, den slits säkert fortare så det är väl bara en tidsfråga., Blir väl ett lamellpaket inom ett par år :-) Enligt vad jag hört så ska ESS programvara sänka effekt/vrid vid växlingspunkterna för att skona lådan, speciellt vid de lägre växlarna. Vet inte om någon kan bekräfta de? |
|
|
Det har jag svårt att tro,att den skulle bara palla 420nm. Det har man redan när bilen är otrimmad. Min har oxå funkat felfritt. Finns alltid marginaler,dom skulle aldrig skriva vad lådan igentligen tål. Gäller garantier osv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.